به گزارش ایرنا سید موسی خادمی روز دوشنبه در جلسه ستاد بازآفرینی شهری با حضور معاون اقتصادی رییس جمهور که در محل استانداری برگزار شد اظهار داشت: با توجه به اینکه بیشتر ساکنان بافت های فرسوده مددجویان کمیته امداد هستند با کمیته امداد برای دادن کمک های بلاعوض توافق شده است.
وی افزود: در عین حال در همین خصوص با ستاد باز آفرینی و بازسازی محلات فرسوده مذاکره و قول مساعد در زمینه همکاری انجام شده است.
استاندار لرستان با اشاره به اینکه محله علی آباد خرم آباد یکی از طرح های مهم در این خصوص است گفت: تاکنون برخی از ساکنین این محله حاضر به جابجایی و رفتن به مسکن مهر شده اند و برخی هنوز موافقت نکرده اند.
وی گفت: در اجرای طرح کلید به کلید استان لرستان و هرمزگان در شمار استان های آخر کشور از نظر زمین دولتی لازم برای اجرای طرح هستند.
وی اضافه کرد: محدودیت زمین و نابرابری قیمت زمین در محلات فرسوده با سایر محلات و وجود مشکل در فروش این واحدهای تازه ساخت از دیگر مشکلات ما در استان است.
خادمی گفت: جابجایی به مسکن مهر از جمله راهکارها برای اجرای طرح کلید به کلید است تا در منطقه علی آباد که مناسب برای سکونت نیست تغییر کاربری داده شود.
وی با اشاره به فعالیت Ngo ها در هر کدام از محله های بافت ها فرسوده گفت: چندین ماه از فعالیت این نهادها مردمی در محلات لرستان می گذرد که فعالیت قابل قبولی داشته اند و اطلاعات کاملی از هر کدام از محلات را جمع آوری کرده اند.
1920/3210/6060
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.