رضا میرزایی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: یکهزارو 345 حلقه چاه غیرمجاز سال گذشته در لرستان شناسایی و 543 حلقه از این تعداد برای پیشگیری از بحران آب مسدود شد.
وی اظهار داشت: همکاری دستگاه قضایی، نیروی انتظامی و سایر اعضای شورای تامین با شرکت آب منطقه ای باعث کاهش بیش از 90 درصدی سطح زیر کشت هندوانه در لرستان شده است.
مدیرعامل شرکت آب منطقه ای لرستان سطح زیر کشت برنج در این استان را حدود هفت هزار هکتار عنوان کرد و افزود: در استان خوزستان که حوضه مشترک آبی با لرستان دارد بیش از 40 هزار هکتار برنج کاری شده است.
وی بیان کرد: درصورت نظارت نکردن ممکن بود بیش از 50 هزار هکتار در دشت ها و حاشیه رودخانه های استان لرستان برنج کاری شده است.
میرزایی افزود: کشت برنج در برخی نقاط لرستان (بخش ویسیان، شهرستان چگنی) دارای سابقه 50 ساله است و در مدت یکسال نمی‌ توان آن را به طور کامل حذف کرد.
وی اضافه کرد: آب منطقه ای لرستان در برخورد با کشت محصولات آبدوست فراتر از شرح وظایف خود عمل کرده و از تمامی ظرفیت ‌های موجود برای کاهش سطح زیر کشت محصولات آبدوست استفاده کرده است.
مدیرعامل شرکت آب منطقه ای لرستان گفت: امیدواریم در سال آینده سازمان جهاد کشاورزی با ارایه الگوی کشت جایگزین به جای محصولات آبدوست و در عقد قرارداد کشت جدید با کشاورزان نهایت همکاری را با مجموعه آب منطقه ای داشته باشد تا بتوانیم کشت محصولات آبدوست را محدود کنیم.
3210/3022
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.