به گزارش ایرنا، مسعود رضایی روز سه شنبه درجلسه ستاد پیشرفت و آبادانی دلفان افزود: از مجموع 21 هزار و 578 خانوار ساکن در روستاهای این شهرستان، تاکنون 13 هزار و 805 واحد سهمیه نوسازی و مقاوم سازی دریافت کرده اند.
وی اظهار داشت: در حال حاضر درصد بهره مندی روستاهای دلفان از مسکن مقاوم 43.5 و این میانگین در استان 51 درصد است.
وی با بیان اینکه برخی روستاییان این منطقه در زاغه یا دستکندها زندگی می کنند، تصریح کرد: سال گذشته 500 فقره کمک برای مقاوم سازی واحدهای روستایی از طرف بنیاد برکت مصوب شده که تاکنون اجرایی نشده است.
وی ادامه داد: با توجه به شرایط کنونی دلفان، امسال بیشترین میزان سهمیه از مجموع سهم هفت هزار واحدی استان به این شهرستان اختصاص یافته تا یکهزار و 600 واحد برای دریافت 400 میلیارد ریال تسهیلات به بانک معرفی شوند.
رضایی تاکید کرد: احداث و مقاوم سازی واحدهای مسکن روستایی با تسهیلات 250 میلیون ریالی امکانپذیر نیست بنابراین باید علاوه بر کمک بنیاد برکت، بانک ها نیز در تسهیل گری ضمانت های لازم همکاری کنند.
مدیرکل بهزیستی لرستان نیز گفت: طلاق از آسیب های جدی در این شهرستان است و سال گذشته از مجموع 265 مراجعه کننده که از مراکز مشاوره پیش از طلاق شهرستان استفاده کرده اند، 29 درصد منجر به سازش شده است.
فاطمه زهرا توکلی افزود: 300 زن سرپرست خانوار شهرستان دلفان تحت پوشش بهزیستی هستند و 305 خانواده نیز مستمری دریافت می کنند.
وی اظهار داشت: 32 خانواده روستایی دلفان به هیچ وجه توان تامین زمین و ساخت مسکن ندارند و چهار هزار و 11 معلول نیز تحت پوشش حمایت های بهزیستی دلفان قرار دارد.
7269/6060
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.