به گزارش ایرنا حسینعلی رفائی روز شنبه در جمع خبرنگاران بیان کرد: اورژانس هوایی لرستان در سه ‌ماه نخست امسال با انجام 49 مأموریت پروازی توسط 2 بالگرد مستقر در شهرهای خرم ‌آباد و الیگودرز، 49 مصدوم حوادث ترافیکی و بیمار مختلف را در کمترین زمان ممکن به مراکز درمانی انتقال داد.
وی افزود: در این مدت هفت زایمان و 78 مورد احیای قلبی و تنفسی موفق توسط پرسنل اورژانس لرستان انجام شده است.
رئیس اورژانس لرستان گفت: مرکز اورژانس 115 لرستان در سه ‌ماه نخست امسال با بکارگیری 430 کارشناس فوریت‌ های پزشکی، 110 دستگاه آمبولانس، 10 دستگاه موتورلانس، 2 دستگاه اتوبوس آمبولانس و 2 فروند بالگرد اورژانس هوایی مستقردرشهر ها‌ی خرم‌ آباد والیگودرز به هم استانی‌ ها خدمات درمانی مناسب ارائه داده است.
رفائی ادامه داد: 12 پایگاه شهری و جاده ‌ای اورژانس در حال احداث است که بین 60 تا 90 درصد پیشرفت فیزیکی دارند که در صورت تأمین اعتبار و نیروی انسانی تا پایان امسال به بهره ‌برداری می رسند.
وی افزود: طرح امداد تابستانی از اوایل تیرماه امسال آغاز و تا پایان شهریور در سراسر جاده‌های استان و مناطق گردشگری و تفریحی ادامه دارد.
رئیس اورژانس لرستان گفت: تیم ‌های اورژانس در سراسر جاده ‌های استان مستقر خواهند شد و آماده ارائه خدمات درمانی به مسافرین و هموطنان هستند.
وی بیان کرد: این طرح در 66 پایگاه شهری و جاده ای استان با استفاده از 2 دستگاه اتوبوس آمبولانس، 2 فروند بالگرد، 430 کارشناس فوریت های پزشکی در استان اجرا می شود.
رفائی افزود: این طرح از ساعت 18 تا 23 در سطح جاده ها و مناطق گردشگری عملیاتی می شود و آمبولانس ها به حالت آماده باش و عمود بر جاده ها قرار می گیرند.
وی گفت: ستاد پذیرش و مرکز هدایت درمان استان 24 ساعته ماموریت هدایت و عملیات بحران و انجام هماهنگی های لازم را برعهده دارد.
وی اظهار داشت: دراین راستا آمادگی های لازم جهت حضور پرستاران و پزشکان در صحنه های حوادث با بیمارستان ها و مراکز درمان استان انجام شده است.
7274/3022
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.