به گزارش خبرآنلاین لرستان،فضای محوطه ی دانشکده ی دندانپزشکی دارای پوشش انبوهی از فضای سبز است که آبیاری این فضا هزینه های گزافی را به مجموعه وارد می کند. در همین راستا مسئولین این دانشکده با تجهیز فضا به سیستم آبیاری قطره ای بار بزرگی را از این هزینه ها مدیریت کردند.

رئیس دانشکده ی دندانپزشکی در این خصوص گفت: با منابع محدودی که دولت در احتیار دارد باید با برنامه ریزی مناسب از اتلاف و پرتی هزینه ها جلوگیری کرد. وی عنوان کرد: برای تأمین آب جهت آبیاری فضای سبز محوطه ی دانشکده هر ماه هزینه های سنگینی به ما وارد می شد.

دکتر ناهید دریکوند ادامه داد: با تجهیز این محوطه به سیستم آبیاری قطره ای بیش از 20 میلیون ریال در هر ماه مدیریت هزینه خواهیم داشت که خوشبختانه با پیگیری های واحد پشتیبانی به بهره برداری رسید. رئیس دانشکده ی دندانپزشکی تأکید کرد: اگر در سایر بخش های تابعه دانشگاه که از فضای سبز بهره می برند این کار صورت گیرد سرمایه گزاری خوبی خواهد بود. وی گفت: در هفته ی درختکاری سال گذشته حدود 30 اصل نهال را در جلوی دیوار دانشکده کاشتیم که این نهال ها را نیز به این سیستم آبیاری قطره ای مجهز کردیم. رئیس دانشکده اظهار داشت: مدیریت هزینه و منابع خیلی از مشکلات ما را رفع خواهد نمود و امیدوارم در بین مسئولین دستگاه های اجرایی نهادینه شود.

رئیس دانشکده ی دندانپزشکی خرم آباد در ادامه به فارغ التحصیلی اولین گروه از دانشجویان ورودی این دانشگاه اشاره کرد و گفت: خداوند منان را شاکریم و افتخار می کنیم که بالاخره اولین گروه دانشجویان پذیرفته شده در دانشکده ی دندانپزشکی خرم آباد در این نیمسال فارغ التحصیل شدند. دکتر ناهید دریکوند عنوان کرد: در حال حاضر 15 دانشجو داریم که پس از پذیرش در سال 1391 در پایان نیمسال جاری فارغ التحصیل می شوند و امیدواریم بتوانیم جشن فارغ التحصیلی این عزیزان را در مردادماه آینده برگزار کنیم. وی ادامه داد: ما 10 دانشجوی فارغ التحصیل ویژه ی تحصیلات تکمیلی را نیز داشته ایم که تا کنون فارغ التحصیل شده اند.

دکتر دریکوند ابراز داشت: یکی از اقدامات خوبی که در این دانشکده صورت گرفته است، بهره مندی و جذب بیش از 60 درصد دانشجویان بومی استان می باشد. وی افزود: با این آمار از جذب دانشجوی بومی این امکان فراهم می شود که بتوانیم از ظرفیت این دانشجویان پس از فارغ التحصیلی در روستاها و مناطق محروم استان استفاده کنیم.

گفتنی است دانشکده ی دندانپزشکی خرم آباد در حال حاضر 230 دانشجو دارد و با کادری مجرب و ظرفیت بالای دانشجوی بومی می تواند بار بزرگی از کمبودهای حوزه ی بهداشت و درمان در مناطق مختلف استان فراهم کند.

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
  • کدخبر: 957759
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.