علی علیخانی روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: 27 محله در پنج شهر استان لرستان برای اجرای طرح بازآفرینی شهری انتخاب شده است.
وی اظهار داشت: این محلات در شهرهای خرم آباد، بروجرد، کوهدشت، الیگودرز و دورود هستند که طرح بازآفرینی و توانمندسازی آنها در ابعاد مختلف با همکاری دستگاه های مربوطه انجام می شود.
وی ادامه داد: سال گذشته در راستای اجرای طرح های بازآفرینی شهری استان لرستان، 63 میلیارد و 500 میلیون ریال جذب شد که تلاش می شود با افزایش تخصیص در سال جاری، حجم فعالیت های زیرساختی و عمرانی در محلات ارتقا یابد.
مدیرکل راه و شهرسازی لرستان همچنین گفت: 350 هزار نفر معادل 20 درصد جمعیت استان لرستان زیرپوشش طرح بازآفرینی قرار می گیرد.
وی افزود: تا زمانی که اجرای طرح در 27 محله مشخص شده تمام نشود، محله جدید برای این طرح معرفی نخواهد شد.
وی تصریح کرد: اکنون 30 طرح با توجه به نیاز محلات از جمله آسفالت معابر، جمع آوری آبهای سطحی و فاضلاب، احداث خانه محله و مرمت بازار در دست اقدام است.
وی همچنین اظهار داشت: برای نخستین بار شهردار محله های تاریخی در بروجرد منصوب شده که این امر کمک زیادی به بازآفرینی شهری کرده تا علاوه بر اجرای طرح، آثار تاریخی نیز حفظ شوند.
علیخانی هدف اصلی طرح بازآفرینی شهری را افزایش کیفیت زندگی در مناطق حاشیه ای و آسیب دیده عنوان کرد و افزود: نخستین اقدام در این محلات بازسازی است.
وی گفت: برای نوسازی و بهسازی در مناطق حاشیه ای و فرسوده، تسهیلات مناسب با سود کم و مدت بازپرداخت طولانی مصوب شده که در این راستا تسهیلاتی با سود هشت تا 12 درصد و مدت بازپرداخت 13 سال به متقاضیان نوسازی اعطا می شود.
علیخانی گفت: درمجموع 2 هزار و 700 محله کشور مشخص شده اند که هر سال باید 270 محله در قالب یک برنامه 10ساله نوسازی شود و متقاضیان استانی نیز باید برای دریافت تسهیلات مصوب شده، اقدام کنند.
بیش از 350 هزار نفر از شهروندان لرستانی در بافت های ناکارآمد و نابسامان (سکونتگاهای غیررسمی و حاشیه نشینی) زندگی می کنند که طرح بازآفرینی شهری به همراه توانمندسازی اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی در این مناطق برنامه ریزی شده است.
اکنون 2 هزار و 25 هکتار معادل 14 درصد بافت های شهری استان ناکارآمد و هشت درصد بافت های شهری معادل یکهزار و 124 هکتار فرسوده و 901 هکتار سکونتگاه غیررسمی است.
7269/6060
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.