مهرداد جهاندیده روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: تعهدات آموزشی فنی و حرفه ای در حاشیه شهرهای سیستان و بلوچستان در این مدت بیش از 400 هزار نفر ساعت بود که با همت مربیان از میزان تعهد فراتر انجام شد.
وی تراش سنگ های قیمتی، تهیه ترشی، فرآوری و بسته بندی دمنوش های طبیعی و خشک کردن و بسته بندی میوه و سبزی را از جمله رشته های بازار محور و زود بازده در حاشیه شهرهای سیستان و بلوچستان ذکر کرد.
وی تاکید کرد: توانمند سازی و ایجاد امکانات در روستاها یکی از عوامل تاثیرگذار در جلوگیری از مهاجرت به شهرهاست که پیش از این به دلیل عدم وجود سند راهبردی به این موضوع به طور جدی پرداخته نشده بود.
سرپرست اداره کل فنی و حرفه ای سیستان و بلوچستان همچنین بهبود شاخص های زندگی در مناطق حاشیه ای را منوط به توانمند سازی مهارتی ساکنان این مناطق دانست و گفت: برای حل مشکلات ساکنان سکونت گاههای غیررسمی ضرورت دارد اشتغال را در اولویت قرار داده و پس از مهارت آموزی و توانمند سازی به سمت بازاریابی برای فروش محصولات تولیدی آنها گام برداشت.
جهاندیده اظهار داشت: آموزش مهارت و فنی و حرفه‌ ای می تواند در رشد اقتصادی و تولیدات ملی، گسترش آموزش های عدالت محور، افزاش بهره‌ وری و تولید، کاهش هزینه‌های تولید، رفاه اجتماعی و امید به زندگی در میان جوانان راهگشا باشد.
به گفته مسعود مالکی مدیرکل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان 441 هزار و 625 نفر از جمعیت این استان در حاشیه شهرها سکونت دارند.
در پنح شهرستان زاهدان، زابل، ایرانشهر، چابهار و کنارک سیستان و بلوچستان تاکنون پنج هزار900 هکتار اراضی حاشیه نشینی شناسایی شده است.
7316**3213
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.