در ادامه این مطلب آمده است: قابل توجه رییس پلیس استان و دادستان رازانی؛ ادامه این درگیری به خیابان های امام (ره) و چهار راه بانک کشیده شد. این درگیری آنقدر طولانی بود که برخی مغازه داران و... حاضر در محل، مدت آن را حدود 20 دقیقه عنوان کردند.
شدت درگیری این افراد که با قمه و چاقو به جان هم افتاده بودند از یک طرف و رعب و وحشتی که در مرکز شهر ایجاد کرده بودند از طرف دیگر صحنه های هالیودی و ترسناکی بوجود آورده بود که مردم بویژه بانوان و کودکان خردسال از ترس به مغازه ها پناه بردند. عربده کشی، هتاکی و فحش های ناموسی که عاملین درگیری در آن لحظات بر زبان آوردند و شنیده شد نیز تکان دهنده بود! همین درگیری با سلاح سرد و ایجاد ترس درمردم مصداق بارز اراذل و اوباش است
عدم حضور به موقع ماموران نیروی انتظامی در محل حادثه نه تنها نگران کننده بلکه نومید کننده بود.
وقتی فرماندهان انتظامی در نشست های خبری حضور پلیس در محل حادثه را حدود هشت تا 10 دقیقه اعلام می کنند، پذیرفتنی نیست در درگیری به این شدت و حدت که مرکز شهر را بهم ریخته بود، پلیس حضور نداشته باشد.
از آن بدتر اینکه مردم، رهگذران و رانندگان، گشت یگان امداد را در چهارراه بانک دیده بودند که هیچ عکس العملی نشان نداده است؟!
به طوری که مامورین یگان امداد هم مثل بقیه مردم تماشاگر صحنه های درگیری بوده اند که جای تاسف دارد.
مردم در سایه امنیتی که دستگاه های اطلاعاتی، امنیتی، قضایی و انتظامی بوجود آورده اند با آرامش زندگی می کنند، اگر این آرامش با درگیری هایی که اراذل و اوباش 14 خرداد ایجاد کردند و هر از گاهی در سطح شهر خرم آباد و استان دیده می شود از آنها سلب شود زندگی کردن برایشان معنا ندارد.
یادی کنیم از سردار محمد قنبری فرمانده اسبق انتظامی لرستان که همیشه در آماده باش به سر می برد و روز و شب برایش مفهومی نداشت و همین فاکتورها بود که وی با چند رتبه ارتقا به فرماندهی انتظامی سیستان و بلوچستان منصوب شد.
از رییس پلیس استان و فرمانده انتظامی خرم آباد توقع می رفت و می رود که نگذارند رعب و وحشت ناشی از این عربده کشی ها بر استان و به خصوص شهر خرم آباد سایه افکند.
مردم با داشتن و نداشتن های نیروی انتطامی کاری ندارند همچنان که خودشان در داشتن و نداشتن ها گرفتارند اما کشورشان، دین شان، رهبرشان و اعتقاداتشان را دوست دارند؛ اینکه عده ای با گستاخی هرچه تمامتر آزادانه در شهر دعوا راه بیندازند، با قمه و چاقو به سر و صورت هم بکوبند، با عبور از یکی دو خیابان همچنان عربده کشی کنند و کسی جلودارشان نباشد نه تنها برای نیروی انتظامی بد است بلکه زیبنده نظام جمهوری اسلامی مقتدر ایران نمی باشد.
منکر تلاش های پلیس استان و خرم آباد نیستیم، همچنان که درمقابل چاپ و انتشار صدها خبرشان، نقاط ضعف شان را هم یادآور می شویم که تدابیر ویژه ای بیندیشند تا از این به بعد شاهد چنین حوادثی نباشیم؛ به عبارتی کسی جرات عرض اندام، عربده کشی، قمه کشی و به خطر انداختن امنیت و آرامش مردم و جامعه را به خود راه ندهد.
دادستان رازانی را سال هاست می شناسم، در بحث اراذل و اوباش با کسی شوخی ندارد و برای امنیت مردم یک قدم به عقب بر نمی دارد، اینجا هم از سعیدرازانی توقع بیشتری می رود تا آشوب گرانی که نه تنها نظم شهر را بهم ریختند بلکه موجب گریه و اشک ریختن صدها زن و کودک در بازار روز، خیابان امام(ره) و چهارراه بانک شدند را چنان نقره داغ کند تا از این پس فکر درگیری و جنگ هم به سرشان نزند.
امید می رود مرجع قضایی شجاعانه و با صدور رای قاطع و گردندان عاملان درگیری 14 خرداد خرم آباد در سطح شهر اقتدار دستگاه قضا را به رخ آنها بکشد تا درس عبرتی برای دیگر مخلان نظم و امنیت باشد.
منبع: پایگاه خبری گیتی آنلاین به قلم فیضی
3210/3022
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.