به گزارش خبرآنلاین لرستان، سرهنگ محمد برامکی در همایش بزرگداشت شهدای حاج عمران در شهرستان الیگودرز با بیان اینکه زمانی مسافری قدم در حریم امن می‌گذارد و خود را در وادی معبود می‌بیند دیگر مسافر نیست بلکه میهمان ویژه‌ای است که میزبانش حرم حق است اظهار داشت: در طول 8 سال دفاع مقدس غیور مردان لرستان تا آخرینقطره خون پای حق ودفاع از میهن خویش ایستادند.
وی افزود: استان لرستان مهد غیور مردانی است که لبیک گویان قلمرو نفس خویش را فتح کردند و از قید شیطان درون رهایی یافتند، عاشقانی که مردانه ایستادند و رفتند تا بمانند.
فرمانده سپاه الیگودرز به نقش رزمندگان لرستانی در عملیات حاج عمران اشاره و عنوان کرد: غیور مردان لرستان با نقش بی‌بدیل و حضور قدرتمند در این عملیات که از عملیات‌های پیچیده دفاع مقدس بود نقشه دشمن را با شکست روبه‌رو کردند.
وی بیان کرد: رژیم بعث عراق در یک دفاع متحرک با 7 تیم و 12 گردان کماندویی با هدف باز پس‌گیری حاج عمران و تصرف پیرانشهر و مناطقی از خاک ایران به منطقه حاج عمران حمله کرده و بنا داشتند شهر پیرانشهر را تصرف و جبهه جدیدی در کردستان ایجاد کنند.
برامکی تصریح کرد: یگان 57 لرستان که در حال تدارک جهت انجام عملیات در شاخ شمیران بودند جهت سد پیشروی خطرناک دشمن به منطقه حاج عمران فراخوان شدند.
وی خاطرنشان کرد: نیروهای اطلاعاتی، گردان‌های پشتیبان رزم و 7 گردان لشکر 57 حضرت ابوالفضل(ع) لرستان توانستند در کمترین زمان ممکن منطقه را شناسایی و با انجام تک شبانه از حرکت دشمن جلوگیری کنند.
فرمانده سپاه الیگودرز با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری نبرد غیور مردان لرستانی را دیدنی توصیف کردند اظهار داشت: رزمندگان لرستانی در عملیات حاج عمران با از خود گذشتگی، رزم بی‌امان و تقدیم شهدای والامقام و سرداران سرافرازی همچون سید مصطفی میرشاکی برگ زرینی دیگر از تاریخ دفاع مقدس را از خود به یادگار گذاشتند.
وی افزود: در عملیات حاج عمران استان لرستان و لشکر 57 ابوالفضل(ع) 300 شهید تقدیم اسلام و انقلاب کردند که سهم شهرستان الیگودرز 65 شهید گلگون کفن است.

 

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
  • کدخبر: 931973
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.