به گزارش خبرآنلاین لرستان،آیت الله میرعمادی در جلسه تفسیر آیه هشتم سوره زمر گفت: انسانی که ارتباطش با خداوند را قطع کند عاقبت به شر می‌شود.

آیت‌الله سید احمد میرعمادی در جلسه تفسیر سوره زمر بیان کرد: زمر سوره توحید است در ایات گذشته این سوره مسایلی را در مورد اثبات ربوبیت خداوند اعلام شده و باید گفت زمر سوره خداشناسی است.

وی ادامه داد: در آیه هشتم سوره زمر به یک مسله اساسی یعنی توجه و ارتباط انسان با خداوند متعال اشاره شده، انسان در دنیا تنهاست و تنها مونس حقیقی انسان خداوند است.

نماینده ولی فقیه در لرستان عنوان کرد: فقط خداوند است که می‌تواند آرامشی در دل انسان ایجاد کند لذا بسیاری از آیات، ما را تشویق می‌کنند تا انس با خدواند برقرار کنیم.

آیت الله میرعمادی در ادامه با اشاره به اینکه انسان‌ها در توجه به خدواند به دو قسم بی‌توجه به خدواند یعنی کافران و مشرکان و همچنین کسانی که ارتباط با خدواند دارند تقسیم می‌شوند، افزود: همچنین انسان‌هایی که به خداوند توجه می‌کنند دو دسته هستند که یک بخشی از آنها افراد مسلم و معتقد بوده که همواره توجه به خدا داشته و هر چه می‌بینند خداوند است.

وی بیان کرد: این افراد بندگان مخلص خداوند بوده و در هر امری و موقعیتی یه یادش هستند، دسته دوم کسانی هستند که در هنگام مشکلات و سختی‌ها به یاد خداوند می‌افتند.

نماینده ولی فقیه در لرستان اظهار داشت: این دسته از افراد دچار شرک خفی هستند و در جانشان شرک مرموز و مخفی وجود دارد، این آیه شریفه ۵ قسمت دارد و در قسمت اول می‌گوید هر گاه برای انسان‌ مشکلی پیش بیاید و از همه جا دستش کوتاه شد خدواند را می‌خواند.

آیت الله میرعمادی بیان کرد: در قسمت دوم آیه نیز آمده است که هر گاه نعمتی به او بخشیده شده و مشکلش حل شود فورا دچار شرک شده و خدواند را فراموش می‌کند، در حقیقت این آیه شریفه این پیام را دارد که برخی از انسان‌ها کم ظرفیت، غافل و فراموش‌کاراند و به محض اینکه مشکلاتشان برطرف شد دچار غفلت و نسیان می‌شوند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه از دیگر پیام‌های این آیه شریفه این است که انسان فطرتا خداشناس بوده و به خداوند توجه دارد و می‌داند یک نجات‌دهنده و مونسی بوده که می‌تواند با وی انس گیرد، افزود: با این وجود این انسان کفران نعمت می‌کند و لذا در قرآن آمده که انسان ناسپاس است و زود خوبی‌ها را فراموش می‌کند.

آیت الله میرعمادی بیان کرد: همچنین در این آیه آمده است که وقتی انسان دچار نسیان شد برای خداوند شبیه قرار می‌دهد و خود و یا دیگران را عامل حل مشکلاتش می‌داند تا دیگران را گمراه کند و یا نتیجه گمراهی از راه خدا این است که برای خداوند شریک قرار دهد.

نماینده ولی فقیه در لرستان عنوان کرد: در قسمت چهارم آیه هشتم سوره زمر آمده است که ای پیامبر به این شخص بگو که راه به جایی نخواهی برد و خداوند این افراد را تهدید می‌کند، کلمه قل در این سوره چندین بار تکرار شده و این کلمه در جواب رفتار ماست.

آیت الله میرعمادی اظهار داشت: اگر غیر خداوند را حلال مشکلات قرار دادیم یعنی شرک و لذا در قرآن آمده که خدواند را همواره بخوانید و اگر خداوند را نمی‌خوانید اندک زمانی بهره‌ای می‌برید اما باز راه به جایی نخواهید برد.

وی گفت: در قسمت پنج آیه آمده است که چنین انسان‌هایی جز یاران آتش بوده و عاقبت خوبی نخواهند داشت انسانی که ارتباط با خدواند را قطع کند عاقبت به شر خواهد شد.

نماینده ولی فقیه در لرستان بیان کرد: این آیه شریفه ما را تشویق می‌کند که انس با خدواند داشته باشیم‌ چرا که هیچ مونسی بهتر از خداوند نیست و ارتباط با خدواند باعث قوت درونی انسان‌ می‌شود.

وی گفت: انس با خداوند به انسان اعتماد به نفس، احساس مسوولیت اجتماعی، رشد سجایای اخلاقی می‌دهد، پیام این آیه شریفه این است که ارتباط و انس با خدواند را بیشتر کرده و کفران نعمت نکنیم.

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 931664
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.