به گزارش ایرنا هادی سپهوند روز سه شنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: سرانه مصرف قارچ در کشور حدود یک کیلوگرم بوده و با توجه به پایین بودن این سرانه کمبودی در زمینه تولید این محصول وجود ندارد.
وی گفت: 59 تولید کننده در 132 سالن در 6هزارو 888 مترمربع در شهرستان های خرم آباد، بروجرد، دلفان، سلسله، الیگودرز، ازنا، کوهدشت و پلدختر اقدام به تولید قارچ خوراکی می کنند.
سپهوند با بیان اینکه قارچ خوراکی تولیدی در لرستان از نوع قارچ های دکمه ای می باشد افزود: مردم قارچ خوراکی مورد نیاز خود را از فروشگاه ها و مراکز معتبر و در قالب بسته بندی های لیبل دار خریداری کنند.
وی ادامه داد: مسمومیت های انسانی که اخیرا با مصرف قارچ در استان لرستان رخ داده، در نتیجه مصرف قارچ هایی است که به طور فصلی توسط برخی افراد بومی از منابع طبیعی و عرصه های جنگلی برداشت می شود.
مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی لرستان گفت: تشخیص سمی یا غیرسمی بودن قارچ های خودرو در عرصه های منابع طبیعی کار مشکلی است و نیاز به آزمایشگاه دارد و مصرف کنندگان از خرید قارچ های فله ای بی نام و نشان و از دستفروشان خودداری کنند.
لازم به ذکر است طبق گفته معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی لرستان، بر اثر استفاده از قارچ سمی در این استان تاکنون 3 نفر جان خود را از دست داده اند و 125 نفر نیز مسموم شده اند.
/6060/3210
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.