مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای لرستان گفت: استان لرستان از سدسازی جامانده است و امروزه گرفتن مجوز تخصیص آب و سدسازی کار بسیار سخت و دشواری است.

به گزارش خبرنگار ایلنا در خرم‌آباد، رضا میرزایی در جمع خبرنگاران درباره منبع تأمین آب شرب استان لرستان اظهار داشت: لرستان دارای ۱۱ شهرستان، ۲۴ نقطه شهری و ۲۸۶۴ روستای دارای سکنه با جمعیتی قریب به یک میلیون و ۸۰۰ هزار نفر است که هنوز آب شرب هیچ نقطه شهری یا روستایی آن از طریق آب سد تامین نمی‌شود و تامین آب شرب همه جمعیت استان از طریق چاه، چشمه و یا برداشت مستقیم آب سطحی است.

این کارشناس آب کشور افزود: در حال حاضر سد شهید بروجردی با پیشرفت فیزیکی کمتر از ۱۰ درصد و سد آبسرده با پیشرفت فیزیکی حدود ۳۵ درصد برای تامین آب شرب شهر بروجرد و سد کمندان با پیشرفت فیزیکی حدود ۷۵ درصد برای تامین آب شرب بلند مدت و پایدار شهرهای ازنا و الیگودرز در دست ساخت است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای لرستان با بیان اینکه کاری که سال‌های گذشته به علت عدم محدودیت‌های اداری و مالی در حوزه طرح‌های توسعه منابع آب شرب، کشاورزی و صنعت می‌توانست انجام گیرد، متاسفانه انجام نگرفته، تصریح کرد: لرستان از سدسازی جا مانده و امروزه با توجه به تغییر شرایط اقلیمی و بحران کم آبی که در کشور وجود دارد صدور مجوز تخصیص آب و سدسازی کار بسیار سخت و دشواری است.

میرزایی بیان کرد: برای تامین آب شرب بلندمدت و پایدار جمعیت شهری و روستایی لرستان، نیاز به سدسازی است که با توجه به وضعیت اقلیمی مناسب و متوسط بالای بارش‌ها سالیانه لرستان(حدود ۵۵۰ میلی متر) و همچنین داشتن توپوگرافی مناسب برای ساختن سد این پتانسیل را دارد.

وی در پایان خاطرنشان ساخت: لرستان سرزمینی بکر است و در خصوص طرح‌های توسعه منابع آب کشاورزی، صنعت و شرب در گذشته تاکنون کار بزرگ و عمده در آن صورت نگرفته است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.