به گزاراش ایرنا گودرز امیری روز دوشنبه در حاشیه نشست ستاد تسهیل و رفع موانع تولید لرستان در جمع خبرنگاران افزود: واحدهای تولیدی که برای جذب نیرو و حتی پذیرش کارآموزان از این طریق اقدام کنند، سهم بیمه آنها تا 2 سال از طریق دولت پرداخت می شود.
وی اضافه کرد: نیروهای جوان و تحصیلکرده در این صورت علاوه بر تجربه اندوزی با فرصت های شغلی آشنا می شوند و واحدهای تولیدی نیز بدون پرداخت هزینه از این امتیاز استفاده می کنند.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری لرستان گفت: براساس قانون بخشودگی جرایم تامین اجتماعی، چنانچه بدهکاران حقیقی، حقوقی، واحدهای تولیدی و ادارات اصل بدهی خود را در مدت زمان تعیین شده بپردازند، از جرایم معاف می شوند.
وی افزود: این مهم برای مودیان خوش حساب تعریف شده است و کارگاه های نیمه فعال و تعطیل نشده می توانند از این امتیاز بهره مند شوند.
امیری در خصوص 40 درصد مصوبات اجرا نشده کارگروه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید لرستان گفت: این مصوبات از دستور کار خارج نشده اند و پیگیری رفع مشکلات این واحدهای تولیدی ادامه دارد.
وی افزود: برخی واحدها موفق به تامین وثیقه مورد نیاز نشده اند، برخی بدهکار بانکی هستند و برخی برای تقسیط مجدد بدهی خود به بانک مشکل داشته اند که این موارد پیگیری و مصوبات ستاد تسهیل در خصوص آنها اجرا می شود.
امیری در مورد عملکرد بانک های خصوصی در لرستان گفت: این موسسات و بانک ها شرایط و ضوابط خاصی دارند و شاید نتوان در سطح استان برای آنها تعیین تکلیف کرد.
وی افزود: انتظار می رود با توجه به شرایط اقتصادی استان تعامل این بانک ها با مدیریت ارشد استان بیشتر شود.
بیش از 16 دفتر کاریابی اداره کل تعاون، کار ورفاه اجتماعی در استان فعال است که افراد می توانند به مراجعه به این دفاتر به واحدهای تولیدی معرفی شوند.
7269/3022
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.