به گزارش ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین قاسم متقی نیا در خطبه های نماز جمعه این هفته در جمع نمازگزاران خرم‌آبادی ضمن تبریک فرارسیدن نیمه شعبان و ولادت امام زمان (عج) اظهارکرد: اگر می‌خواهیم امسال حمایت خود را از تولید کالاهای ایرانی داشته باشیم، باید فعالیت و کار جهادی خود را دو چندان کنیم.
وی با اشاره به اینکه مدیران مسوول باید در برنامه‌های خود حمایت از کالای ایرانی را در اولویت خود قرار دهند و به دنبال گره‌گشایی از مشکلات طرح های تولیدی استان باشند، یادآور شد: در راستای حمایت از کالای ایرانی توجه و دغدغه همگانی تولید کالاهای ایرانی است و بانک‌ها نیز باید سیاست‌های بانکی خود را در راستای حمایت از کالای ایرانی باشد.
امام جمعه موقت خرم‌آباد گفت: رعایت کیفیت و شاخص های استاندارد تولید کالا، تنظیم بازار به صورت عادلانه توسط مسوولان، تعصب خاص برای کالای ایرانی باید در اولویت مردم و مسوولان قرار گیرد.
حجت الاسلام متقی نیا در ادامه خطاب به مسئولان قضایی استان یادآور شد: انتظار ما و مردم این است که در برخی از طرح ها که منافع مردم هدر می‌رود ورود پیدا کنید و با متخلفان برخورد کنید.
وی افزود: زیرگذر بهارستان خرم آباد به اندازه پروژه آزادراه پل زال به طول کشیده شده که این باعث نگرانی مردم منطقه پایین شهر خرم آباد شده است.
وی افزود: اگر می‌خواهیم از کارگر لرستانی و از تولید داخلی حمایت کنیم، باید تعارف را کنار بگذاریم.
امام جمعه موقت خرم‌آباد در ادامه به روز کارگر اشاره کرد و گفت: کارگران نیروهای محرکه و چرخ‌های توسعه هر جامعه هستند.
وی یادآورشد: سرمایه هر مملکت کارگران آن محسوب می‌شوند و ارتقای جایگاه، امنیت شغلی و حمایت از کالای ایرانی و حمایت از کارگران ایرانی باید محقق شود.
حجت الاسلام متقی نیا در ادامه به ولادت امام زمان و نیمه شعبان اشاره کرد و گفت: باید جشن نیمه شعبان باشکوه‌تر از سال‌های گذشته برپا شود.
وی به میلاد علی اصغر و روز جوان اشاره کرد وگفت: دوران جوانی بهترین دوران برای رشد معنوی است و استفاده از جوانان مومن در برنامه ریزی های کلان کشور باید صورت گیرد، زیرا همین جوانان در دفاع مقدس سنگ تمام گذاشتند.
امام جمعه موقت خرم‌آباد به سالروز شهادت استاد مطهری اشاره کرد و گفت: شهید مطهری با هدف روشنگری افکار جامعه بخصوص بخش دانشگاهیان توانست به رسالت خود عمل کند.
وی یادآورشد: معلم حکم توسعه اجتماعی و فرهنگی هر جامعه را دارد و باید جایگاه و شأن و منزلت آن در جامعه حفظ شود.
9872/6060
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.