به گزارش ایرنا شهرستان دلفان به لحاظ موقعیت کم نظیر، مناظر طبیعی و تفرجگاه های خدادادی با شرایط جوی مناسب و تابستان بسیار زیبا و مطبوع محل مناسبی برای ایجاد اردوگاه های تربیتی و دانش آموزی است.
احداث اردوگاه دانش آموزی یکی از خواسته های دیرینه دانش آموزان دیروز و امروز شهرستان دلفان است که تاکنون اقدام عملی در راستای تحقق این خواسته صورت نگرفته است.
احداث این اردوگاه همواره از مصوبات شورای آموزش و پرورش شهرستان دلفان در سال های گذشته بوده اما تاکنون اقدام مناسبی برای تخصیص اعتبار ساخت اردوگاه در این شهرستان تخصیص نیافته است.
به گفته یکی از کارشناسان، وجود اردوگاه دانش آموزی باعث می شود تا مربیان امکان بیشتری برای اجرای برنامه های فرهنگی مورد نظر برای دانش آموزان داشته باشند.
علی رضائیان افزود: نبود اردوگاه دانش آموزی در شهرستان دلفان موجب شده که دانش آموزان نتوانند از برنامه های تربیتی آن استفاده کنند؛ این درحالی است که اردوگاه های دانش آموزی با توجه به کارکردهای خود می توانند در بالا بردن فرهنگ اجتماعی و اعتقادی دانش آموزان نقش آفرین باشند.
بیش از 12 سال است که احداث اردوگاه دانش آموزی توسط رسانه ها مطرح شده و با وجود پیگیری های مسئولان آموزش و پرورش شهرستان دلفان تاکنون به نتیجه نرسیده است و در ایام فراغت تعداد اندکی از دانش آموزان در قالب اردوها و جشنواره های دانش آموزی به اردوگاه سایر شهرها اعزام می شوند.
مدیر آموزش و پرورش دلفان در این باره اظهار کرد: این شهرستان یک متر فضای اردوگاهی ندارد ولی در برخی شهرستانها به رغم داشتن تعداد کمتری دانش آموز، سرانه مناسب اردوگاهی دارند.
علی تیموری ساخت هر اردوگاه دانش آموزی را نیازمند بیش از 20 میلیارد ریال اعتبار دانست و افزود: تامین این میزان اعتبار از توان اعتبارات شهرستان خارج است.
وی اظهار کرد: در سطح شهرستان مکان های مناسبی که شرایط ساخت اردوگاه دانش آموزی را داشته باشند شناسایی شده اند ودر این رابطه با همکاری فرماندار دلفان و اداره منابع طبیعی 10 هکتار زمین برای اردوگاه دانش آموزی پیش بینی شده است.
مدیر آموزش و پرورش دلفان با بیان اینکه احداث اردوگاه نیاز به اعتبارات ملی دارد، افزود: امیدواریم با توجه به ضرورت، نقش و کارکردهای تربیتی اردوگاه ها اعتبار مورد نیاز این طرح تخحصیص یابد.
به هرروی احداث اردوگاه دانش آموزی از خواسته های دیرینه دانش آموزان شهرستان دلفان است که ساخت آن ضرورتی اجتناب ناپذیر است.
7270/3022
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.