به گزارش خبرآنلاین لرستان، رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان در جلسه هماهنگی ستاد برداشت محصول غلات لرستان در سال ۹۷ که با حضور مدیران جهاد کشاورزی و غله شهرستان ها و همچنین مدیر تعاون روستایی است ان برگزار شد با اعلام این خبر گفت : هماهنگی بین اداره کل غله لرستان ٬ جهاد کشاورزی شهرستانها و تعاون روستایی لرستان انجام شده است و عوامل تشخیص و تطبیق ٬ نیروی انسانی ٬ امکانات و تجهیزات برای استقرار در این مراکز تعیین گردیده اند.

دکتر‌بازدار با اعلام اینکه در استان لرستان بالغ بر ۲۵۰ هزار هکتار گندم آبی و دیم و بیش از دو هزار هکتار کلزا کشت شده است افزود : برای این منظور تعداد ۴۵ مرکز در سطح استان کار خرید گندم و کلزای مازاد بر نیاز کشاورزان لرستان را بر عهده خواهند داشت.

وی ادامه داد:پراکنش این مراکز در سطح استان به نسبت سطح زیر کشت و میزان گندم تولیدی خواهد بود به طوری که کشاورزان با طی کمترین مسافت و کمترین زمان ممکن محصول تولیدی خود را تحویل مراکز خرید گندم و کلزا نمایند.

دکتر بازدار بیان داشت:به اندازه ۸۰۰ هزار تن ذخیره گندم ؛ سیلوی مکانیزه در استان وجود دارد.

وی در پایان با اعلام اینکه قیمت خرید تضمینی گندم هنوز توسط شورای اقتصاد اعلام نشده است افزود : گندم کشاورزان استان به صورت علی الحساب نرخ تضمینی سال گذشته خریداری و با اعلام نرخ خرید تضمینی در سال ۹۷ مابه التفاوت آن نیز پرداخت خواهد شد.

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
  • کدخبر: 897274
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.