تعدادی از کشاورزان گندم کار دزفول در چند روز گذشته در تماس با دفتر خبرگزاری جمهوری اسلامی پرداخت مطالبات خود بابت فروش تضمینی گندم را خواستار شدند .
این کشاورزان مدعی اند مطالبات فروش گندم معمولی و دروم پرداخت شده ولی هنوز مطالبات فروش گندم بذری به آنها پرداخت نشده است .
رئیس اداره تعاون روستایی شهرستان دزفول روز چهارشنبه در خصوص مطالبات کشاورزان گندمکار به خبرنگار ایرنا گفت:در سال زراعی جاری 30 هزار هکتار گندم آبی و 15 هزار هکتار دیم در دزفول کشت شد که مزارع دیم به علت وقوع خشکسالی دچار خسارت شد.
رضا هودگر افزود:امسال محصول گندم نان یا گندم معمولی با افت 4 و 2 درصد با قیمت هر کیلوگرم 13 هزار ریال و گندم دروم یا ماکارونی نیز با قیمت 13 هزار و 300 ریال از کشاورزان دزفول خریداری شد و خرید گندم نیز به پایان رسیده است.
رئیس تعاون روستایی شهرستان دزفول اضافه کرد:با پایان برداشت وخرید تضمینی،38 هزار و 236 تن گندم معمولی یا گندم نان و 22 هزار و 16 تن گندم دروم یا ماکارونی از کشاورزان دزفولی خریداری شد .
هودگر گفت:همچنین 11 هزار و 600 تن گندم بذری از کشاورزان خریداری شده و تا کنون حدود 90 درصد محصول خریداری شده به مقاصد مختلف کشور حمل شده است.
وی ادامه داد:مطالبات کشاورزان بابت خرید تضمینی گندم تا تاریخ یکم خردادماه امسال پرداخت شده ضمن اینکه 50 درصد از مابقی آن نیز پرداخت شده است.
وی با بیان اینکه 80درصد مطالبات کشاورزان پرداخت شده است گفت:15 درصد دیگر مطالبات نیز توسط شرکت غله پرداخت خواهد شد.
معاون فنی جهاد کشاورزی دزفول نیز گفت:با توجه به اینکه به علت کیفیت گندم بذری این محصول 20 درصد گران تر از گندم معمولی خریداری می شود پرداخت آنها هم طبق روال سالهای گذشته با تاخیر انجام می شود.
علی کرمی افزود:تاکنون برخی از مطالبات حاصل از فروش گندم بذری نیز به کشاورزان پرداخت شده و در آینده نیز با تامین اعتبار مابقی آن پرداخت خواهد شد.
7278/6068
خبرنگار:رقیه کردی-انتشار:محمدعلی فریدپناه
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.