رضا دادگر روزپنجشنبه درگفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه 225 تن از روستاییان بروجرد از آموزش های فنی وحرفه ای لازم بهره مند شده اند، اظهارکرد: توسعه و پیشرفت روسـتایی یکی ازعوامل موثر درایجاد زیرساخت های اقتصادی کشور و اشتغال پایدار و مولد است که با ارائه آموزش ها می توان را تقویت کرد.
وی افزود: بـا افزایش جمعیت و بالارفتن نرخ بیکاری و تمایل روستاییان برای مهاجـرت به شهرها با هدف یـافتن شغل، نیاز به آموزش نیروی انسانی ماهر در زمینه های مختلف ضروری است.
رئیس مرکز آموزش فنی وحرفه ای امام علی(ع) بروجرد بیان کرد: پرورش زنبورعسل، خیاطی، پرورش گوسفند، قالیبافی درجه2، قالیباف ترکی، فن ورز بتن، کارآفرینی، پیرایش، برق ساختمان و سرویس و نگهداری خودرو آموزش های ارائه شده به روستاییان بودند.
دادگر اضافه کرد: تدوین نیازسنجی روستایی در بروجرد با همکاری دهیاران روستاهای مختلف این شهرستان انجام شده است و اطلاعات لازم جهت ارائه آموزش های مهارتی متناسب با نیاز روستاییان جمع آوری گردید تا در سال 97 با توجه به آنها برنامه ریزی لازم صورت گیرد.
شهرستان بروجرد دارای سه مرکز ثابت فنی و حرفه ای جهت آموزش برادران و خواهران و11 مرکز سیار فنی و حرفه ای وابسته به مراکز ثابت می باشد.
7273/7190
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.