به گزارش ایرنا شهرستان بروجرد با وجود داشتن جاذبه های تاریخی و طبیعی و مذهبی مقصدی مناسب برای سفرهای نوروزی هم وطنان است.
آب و هوای بهاری این روزهای شهرستان بروجرد به همراه طبیعتی که شکوفه های بادام زینت بخش بهارآن هستند دل هر بیننده و گردشگری را با خود می برد.
شهرستان بروجرد دارای گردشگاه های طبیعی و زیبایی است که در فصل بهار میزبان مسافران و خانواده های بروجرد است، گلدشت و ونایی و سراب کرتول و روستاهای زیبای توده زن، بندیزه، کفشکران و خایان و دیگر روستاها می توانند لحظات خوشی برای مسافران نوروزی رقم بزنند.
بروجرد با داشتن امکان تفریحی و تاریخی مانند خانه ها تاریخی سادات طباطبایی که خانه افتخار الاسلام زینت بخش همه آنان است مسافران نوروزی را میزبانی خواهند کرد.
فرمانداربروجرد در این باره در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: همه بناهای تاریخی بروجرد در نوروز97 برای بازدید گردشگران نوروزی آماده شده اند و راهنمایانی نیز برای مسافران با در ورودی های شهر گردشگران را به سمت جاذبه های طبیعی، تاریخی و مذهبی هدایت می کنند.
علی کورانی فرافزود: شهرستان بروجرد جاذبه های تاریخی و طبیعی زیادی وجود دارد که همه ساله مسافران و گردشگران زیادی به این شهر سفر می کنند وبا توجه به استقبال مسافران در سال های گذشته همه شرایط لازم برای حضورآنها در تعطیلات نوروز 97 فراهم شده است.
وی اضافه کرد: ساماندهی، نظافت، نورپردازی و رنگ آمیزی ها اماکن تفریحی و تفرجگاه های شهری نیز انجام شده است.
معاون استاندار لرستان اضافه کرد: همه مدیران دستگاه های اجرایی شهرستان بروجرد وبه خصوص مدیران دستگاه های مرتبط با ستاد تسهیلات سفرهای نوروزی به صورت آماده باش درشهرستان حضور دارند و به بهترین شکل برای پذیرایی از مسافران نوروزی اقدام خواهند کرد.
کورانی فر ادامه داد: درنوروز 97 تلاش می کنیم گردشگران شهرستان بروجرد را به عنوان مقصد گردشگری خود انتخاب کنند و چند روزی را دراین شهرستان زیبا سپری کنند.
رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بروجرد گفت: شهر تاریخی و مذهبی بروجرد با برخوردار بودن از 165بنای تاریخی آماده میزبانی ازگردشگران نوروزی است.
حجت اله یارمحمدی افزود: مسجد امام خمینی(ره)، مسجد جامع، امامزاده جعفر(ع) و خانه تاریخی افتخارالاسلام ، امام زاده قاسم (ع)، امامزاده ابوالحسن(ع)، بیت تاریخی آیت اله بروجردی و دیگر اماکن تاریخی و مذهبی و فرهنگی شهرستان بروجرد آماده پذیرایی از مسافران نوروزی هستند.
وی اظهارکرد: موزه مردم شناسی و خانه تاریخی افتخار الاسلام 2 اثر تاریخی هستند که همه ساله در ایام نوروز و تابستان با استقبال صدها تن از گردشگران و مسافران مواجه می شود.
وی اضافه کرد: امسال بیت تاریخی آیت اله بروجردی(ره) به روی گردشگران باز است و در این خانه تاریخی دو راهنما این اثر ارزشمند را به مسافران و گردشگران نوروزی معرفی می کنند.
رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بروجرد گفت: در ایام تعطیلات نوروز مدارس، هتل ها، مهمانپذیرها، پارک ها ومراکزرفاهی این شهرستان آمادگی کامل برای پذیرایی از مسافران نوروزی را دارند.
یارمحمدی افزود: برای راهنمایی مسافران نوروزی بیش از30 هزاربسته فرهنگی شامل کتابچه راهنما و نقشه گردشگری از طریق 2 پایگاه راهنمای مسافران نوروزی مستقر در میدان آیت اله بروجردی و زائران کربلا توزیع خواهد شد.
وی اضافه کرد: در دفترچه های راهنمای مسافران نوروزی علاوه بر معرفی بناهای تاریخی، آثارهنری، تفرجگاه ها و صنایع دستی شاخص شهرستان بروجرد نیزمعرفی شده است.
وی بیان کرد: به منظوررفاه حال مسافران نوروزی طرح نظارت بر اماکن اقامتی و پذیرایی شهرستان بروجرد در آستانه تعطیلات نوروز از نیمه اسفند ماه آغاز و تا نیمه دوم فروردین 97 ادامه دارد.
شهردار بروجرد نیز گفت: تدابیر لازم برای رنگ آمیزی و نظافت شهر بروجرد در ایان نوروز 97 اندیشیده شده است.
امیر جاوید پور افزود: ساخت المان هایی دررابطه با نوروز که ریشه در فرهنگ و هنر این شهر دارد در دستور کار قرار دارد و هنرمندان بروجردی در ورودی شهر بروجرد در میدان ایت اله بروجردی(ره) و پارکها و میادین شهر بروجرد اقدام به ساخت نمادهای و المانهای نوروزی کرده اند.
وی اظهار کرد: کلیه حفاری ها و کنده کاری های سطح شهر بروجرد تا 15 اسفند 97 تعطیل اعلام شده و معابر و خیابانهایی که در اثر بارشهای زمستانی تخریب شده بودند لکه گیری و بهسازی شده اند.
وی اضافه کرد: پارک شهید بهشتی و تپه چغا که از تفرجگاههای مسافر پذیر شهر بروجرد بروجرد هستند نیز با تمهیدات لازم آماده حضور گردشگران نوروزی می باشند.
به گزارش ایرنا، بیش از 10 هتل، مهمانخانه، مهمانپذیر و سالن غذاخوری بین راهی در بروجرد فعالیت می کنند.
شهرستان بروجرد با حدود 400 هزار تن جمعیت از شمال با شهرستان های ملایرو نهاوند در استان همدان، از شرق با شهرستان شازند در استان مرکزی، از جنوب با شهرستان دورود و از غرب با شهرستان های خرم آباد و دلفان هم مرز است.
7273/7190
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.