به گزارش خبرآنلاین لرستان، آیت الله سید احمد میرعمادی در مراسم اجرای طرح ملی کتابخانه گردی در کتابخانه غدیر خرم آباد با اشاره به اینکه وضعیت مطالعه و کتابخوانی در کشور، وضعیت مناسبی نیست و باید موضوع کتاب و کتابخوانی فرهنگ سازی شود، اظهار داشت: باید از رهبر معظم انقلاب در این حوزه درس بگیریم.

رهبر انقلاب بهترین الگو برای کتابخوانی

وی با بیان اینکه رهبر فرزانه انقلاب در صحبت های خود فرمودند که من در هر موقعیت و شرایط مناسبی مطالعه می کنم، در منزل، ماشین و در هر فرصتی که پیش آید مشغول مطالعه می شوم، تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب بهترین الگو برای کتابخوانی است، کسی را سراغ ندارم که به اندازه رهبری مطالعه کند.

نماینده ولی فقیه در لرستان و امام جمعه خرم آباد با اشاره به اینکه خاطره ای دارم مربوط به ۱۸ سال پیش، در دیداری با رهبر معظم انقلاب کتاب «ائمه و علم اصول» نوشته خودم را به رهبری نشان دادم و تقدیم ایشان کردم و ایشان دستور دادند کتاب را در کتابخانه بگذارند، ادامه داد: حدود یک سال بعد در دیدار دیگری رهبر معظم انقلاب در صحبتی که با ایشان داشتم فرمودند، کتاب شما را خوانده ام، بسیار خوب بود و تشکر می کنم؛ همین موضوع منشا لطف و بزرگواری ایشان نسبت به بنده بود.

کتاب های دفاع مقدس بیانگر عظمت ملت ایران هستند

آیت الله میرعمادی با بیان اینکه غالب کتاب های مربوط به دفاع مقدس را رهبر معظم انقلاب مطالعه کرده اند، تصریح کرد: کتاب های دفاع مقدس بیانگر عظمت ملت ایران هستند، بیانگر شهامت، شجاعت و رشادت ملت ایران و توصیف فداکاری ها و ایثارگری ها است.

وی با تاکید بر اینکه دفاع مقدس سرمایه ملت ایران است اما ما چقدر کتاب های این حوزه را می خوانیم؟ افزود: باید تلاش کنیم به هر شکلی که می شود، فرهنگ مطالعه و کتابخوانی را رواج دهیم و نگذاریم کتاب مظلوم واقع شود.

نماینده ولی فقیه در لرستان و امام جمعه خرم آباد یادآور شد: مسئولیت رسانه ها، خبرگزاری ها و نشریات در این حوزه سنگین است.

کتابخانه ویژه محققان در لرستان احداث شود

آیت الله میرعمادی با تاکید بر اینکه رسانه ها و دستگاه های ذی ربط در ترویج فرهنگ کتابخوانی خلاقیت و نوآوری داشته باشند، افزود: کتابخانه باید مکان جذابی باشد تا فرد را از خانه بیرون بکشد و به سوی مطالعه سوق دهد.

وی با اشاره به اینکه باید اختصاص یک کتابخانه ویژه محققان و پژوهشگران در لرستان در دستور کار قرار بگیرد، گفت: این کتابخانه باید مکان خاصی برای محققانی باشد که نیازمند به فضای ویژه ای برای مطالعه و تحقیق هستند.

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 879577
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.