به گزارش خبرآنلاین لرستان، آیت الله میرعمادی افزود: وجود کتابخانه های غنی،مناسب و مجهز نیاز مهم اقشار جامعه است و از عوامل موثر در رشد کتابخوانی و افزایش سرانه مطالعه نیز همین وجود کتابخانه های مجهز و غنی ست.
میرعمادی با اشاره به عدم وجود کتابخانه های غنی، مجهز و مناسب در استان افزود: وضعیت کتابخانه استان باید اصلاح شود توجه داشته باشید زمانیکه در مرکز استان یک کتابخانه با اهدا زمین رایگان از طرف مصلی ساختش 17 طول می کشد دیگر چه توجیهی برای عدم افزایش سرانه مطالعه کتابخوانی در استان وجود دارد!؟
نماینده ولی فقیه در استان تصریح کرد: مایه تاسف است که پس از 17 سال هنوز این کتابخانه تکمیل نشده است و مسوولان باید جوابگو باشند چراکه حتی به عنوان یک پروژه ساختمانی هم به آن نگاه نمی کنند!

وی ادامه داد: مسوولین اصلا اندیشیده اند که این کتابخانه ای17 سال پیش طراحی شده آیا می تواند متناسب با نیاز امروز باشد!؟

آیت الله میرعمادی بیان داشت: سند موجود است که زمین این کتابخانه مشروط بر این مهم واگذار شد که اگر اعتبار تخصیص یافته ظرف چند سال جهت ساخت و تکمیل آن به کار گرفته نشود،عوامل اجرایی موظفند که این زمین را به مصلا برگردانند.

وی در خصوص دیگر مشکلات کم بورن سرانه مطالعه در استان بیان کرد: اصلا کتابخانه تخصصی در استان نداریم و خرید کتاب متناسب با نیاز اقشار نیست.

 

46

نماینده ولی فقیه در استان تاکید کرد: کتاب غذای روح بشر است و کتابدار پر حوصله و امین کسی ست که مهمترین عامل در توسعه تعاملات کتابخوانی خواهد بود.

آیت الله میرعمادی در وصف کتابدار خوب گفت: کتابدار خوب کسی ست که کتاب معرفی کند و متخصص باشد. بر مسائل کتابداری، آشنایی با نویسندگان، فناوری اطلاعات کتاب و نمایه کتاب تسلط کافی داشته باشد

وی دیگر عامل مهم در افزایش سرانه مطالعه را معرفی کتاب از سوی خانواده، اساتید دانشگاه، معلمین و همه اقشار فرهنگی و اصحاب رسانه عنوان کرد و افزود: زمانیکه مراکز علمی و فرهنگی کتاب خوبی معرفی نمی کنند شخص احساس نیاز به مطالعه نداشته و در نتیجه سرانه مطالعه پایین است.

نماینده ولی فقیه در استان تشریح کرد: جهت گیری ما در حوزه کتاب صحیح نیست به عنوان مثال اگر یک شخص خیر یک میلیون تومان برای کار خیری هزینه کند بسیار تعریف و تمجید خواهد شد اما اگر کسی که ده میلیون کتاب نایاب را هدیه کند در نگاه ما چندان مهم جلوه گر نخواهد بود!

وی با اشاره به اینکه ما درک درستی از تاثیر کتاب و مطالعه نداریم، گلایه کرد: اگر یک قاضی به جای به زندان انداختت یک مجرم چند کتاب خوب به او معرفی کند شاید مورد تمسخر همگان قرار بگیرد ولی اگر خاطی را روانه زندان کند و روز به روز آمار زندانی ها و استفاده از بیت المال در جامعه زندانی افزایش یابد،تشویق می شود!

نماینده ولی فقیه در پایان با بیان این سوال که دستگاه های فرهنگی چقدر به کتاب و کتابخوانی اهمیت می دهند،گفت: با توجه به گرانی کاغذ و هزینه چاپ دغدغه چاپ کتاب مشکل عمده نویسندگان ماست که هیچگونه حمایتی برای انتشار کتابهای خوب و خلاقانه که متناسب با نیاز روز جامعه است ندارند.

عکس/ امین زینی وند

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 877819
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.