به گزارش خبرآنلاین لرستان، مهندس نجفی بیان داشت: در استان لرستان سانه فضای سبز به ازای هر نفر 6 هزار و 900 متر مربع می باشد که از سرانه کشوری و دنیا بالاتر است. همچنین در یازده شهرستان از استان ادارات منابع طبیعی و آبخیزدرای فعالیت دارند و نیز 12 پارک جنگلی و پنج نهالستان در استان وجود دارد.

وی ادامه داد: ظرفیت تولید سالانه نهالستانها به صورت دو میلیون اصله نهال بوده و نیز اخیرا احداث اولین نهالستان گرمسیری در شهرستان پلدختر نیز در دستور کار قرار گرقته است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان لرستان را ظرفیت بی بدیل طبیعت کشوردانست و گفت: در لرستان 250 غار طبیعی، 225 آبشار و 30 رودخانه وجود دارد.علاوه بر این شامل 357 گونه جانوری و 1700 گونه گیاهی نیز می باشد.

مهندس نجفی با تاکید بر اهمیت پروژه های آبخیزداری و آبخوانداری گفت: کمبود آب شیرین یکی از چالش های اصلی استان و کشور ماست که اهمیت مباحث آبخیزداری را هویدا می سازد و لذا اداره منابع طبعی و آبخیزداری استان در این راستا 412 هزار هکتار عملیات آبخیزداری و آبخوانداری انجام داده است.

وی در ادامه دو حوزه آبریز کرخه و دز را بسیار حائز اهمیت عنوان کرد که بیشترین حجم رواناب های استان از این دو حوزه بوده که شامل 12 هزار مترمکعب می باشد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سه چالش عمده استان و کشور را تحت عنوان: تغییر اقلیم و گرم شدن کره زمین، کمبود آب و تخریب جنگل ها و بیابانزایی عنوان کرد وگفت:منشا این سه چالش نیز از تخریب جنگلها ومراتع، تغییر کاربری و تصرف منابع طبیعی نشئت می گیرد و در جهت جبران این مافات بیش از هر چیزی فرهنگ سازی در زمینه صیانت از منابع طبیع و اراضی ملی کارساز خواهد بود.

وی اعلام کرد: معضل کمبود آب شیرین در شهرستانهای پلدختر و رومشکان بیش از بقیه نقاط است.

گفتنی ست: بازدید از بام شهر خرم آباد و کاشت نهال بلوط توسط خبرنگاران از دیگر برنامه های جانبی این نشست خبری بود.

 

48

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 874882
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.