به گزارش خبرآنلاین لرستان، مدیرکل اداره منابع طبیعی و آبخیزداری لرستان در این نشست گفت: کل مجموعه بام شهر خرم آباد در اختیار منابع طبیعی و آبخیزداری استان می باشد و لذا متولی نگهداری،آبیاری و حفاظت از آن نیست همین اداره خواهد بود.

مهندس نجفی با اشاره به اینکه آسانترین کار در حوزه مراقبت از بام کاشت درخت است، افزود: مجدانه پیگیر رسیدگی به این منطقه هستیم و فقط کاشت درخت دراولویت نیست زیرا نگهداری و آبیاری از آن به مراتب دشوارتر است و البته شصت نیروی مراقبت و آبیاری نیز در نقطه بام شهر مشغول به انجام وظیفه هستند.

وی با بیان اینکه در دو دوره استانداران قبلی مشکلات زیادی را در خصوص تحویل پروژه بام متحمل شده اند، بیان داشت: طی سه سال گذشته پس از زمان دهمرده فقط با سی درصد از دو میلیارد تومان اعتبار مصوب بانک توانستیم این مجموعه را پس بگیریم و واقعا باید گفت: این مجموعه را با چنگ و دندان پس گرفته ایم.

مهندس نجفی در خصوص دیگر مشکلات بام شهر اضافه کرد: فقط در یکروز یک نوجوان هفتاد عدد لامپ از سیستم روشنایی بام شهر را با خاک یکسان کرده لذا نگهداری و حفظ این مجموعه صرف هزینه و نیروی شبانه روزی متعددی می طلبد که بودجه منابع طبیعی کفایت نمی کند.

مدیرکل اداره منابع طبیعی و آبخیزداری لرستان تاکید کرد: البته هنوز هم نارسایی وجود دارد و درصدد رفع کاستی هستیم از جمله: نگهداری، مرمت آسفالت ها، تابلوها و تکمیل سستم روشنایی و به ضرس قاطع اعلام می داریم: بام شهر خرم آباد این پتانسیل را دارد که به عنوان یک قطب گردشگردی و تفریحی در استان و کشور مطرح شود.

مهندس نجفی در پاسخ به خبرآنلاین که " ظرفیت منحصر به فرد بام شهر فقط محدود به کاشت درخت نیست"، گفت: البته که بعد تفریحی و گردشگری این نقطه از شهر قابل کتمان نیست و لذا استاندار اخیر نیز طی بازدید و اتخاذ دستوراتی مشخص کرد یک مشاور از تهران همراه با ارائه طرحی مطالعاتی در این حوزه وارد عمل شود و هدف عمده از این طرح شناسایی و فراهم سازی زیرساختهای لازم توسعه گردشگری محل است.

وی در ادامه پاسخ به خبرآنلاین اعلام کرد: طرح احداث پارک چنگلی، تله کابین، برداشت های هوایی، رستوران جنگلی و سینما در بام شهر تا خرداد ماه سال آینده نهایی و عملیاتی خواهند شد.

 

48

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 874859
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.