به گزارش ایرنا هادی سپهوند روز شنبه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه در سال گذشته حدود 650 هزار اصله نهال انواع درختان میوه در استان توزیع شد ، اظهار کرد: تهیه نهال جهت استفاده بهره برداران بر اساس کار کارشناسی شده و با توجه به شرایط آب و هوایی و نیاز سنجی استان و بر اساس تجربیات سنوات گذشته انجام گرفته است.
وی افزود: بر همین اساس تلاش شده تا استفاده از انواع نهال میوه که از ارقام زودرس و دیرگل باشند در اولویت کاری مدیریت باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان قرار گیرد.
وی ادامه داد: بهره برداران و یا متقاضیان احداث باغ باید به این نکته مهم توجه داشته باشند که نهال مورد نیاز خود را از محلی تهیه کنند که این نهال ها دارای گواهی بهداشت و یا سلامت از مدیریت حفظ نباتات استان ها ،شناسه دار و دارای فاکتور باشند.
مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی لرستان بیان کرد: انواع نهال که توسط متقاضیان در تمام شهرستان های استان کشت می شود و دارای یارانه می باشند شامل گردو پیوندی، سیب با پایه رویشی، انواع مرکبات، بادام، گلابی، گیلاس، آلبالو، زردآلو، آلو، انار و انگور است.
سپهوند گفت: مبالغ پرداخت یارانه بر اساس دستورالعمل معاونت باغبانی وزارت جهاد کشاورزی برای هر نوع درخت متفاوت می باشد و شرط پرداخت آن هم وجود سطح سبز و پس از تایید مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان ها به متقاضیان و یا باغداران قابل پرداخت می باشد.
وی افزود: بر همین اساس کشاورزانی که قصد احداث باغات مثمر را دارند حتما باید مراکز جهاد کشاورزی حوزه عمل خود را مطلع و از کارشناسان مربوطه مشاوره گرفته واز توصیه های کارشناسی و فنی جهت کاشت درخت و احداث باغات جدید استفاده نمایند.
70 درصد اراضی استان لرستان دارای توپوگرافی 12 درصد شیب است که برای زراعت مناسب نیستند و از طرفی اقلیم مناسب آب و هوایی و خاک غنی این اراضی را مستعد کاشت درختان مثمر کرده است.
٣٢١٠/6060
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.