به گزارش ایرنا، نادر مختاری روز سه شنبه در نشست شورای حفاظت منابع آب شهرستان دورود افزود: میزان بارندگی امسال استان 67 درصد نسبت به سال 95 کاهش نشان می دهد.
وی با اشاره به بحران کمبود آب در استان و شهرستان دورود اظهار کرد: در استان نسبت به سال قبل 500 میلیون مترمکعب از مخازن آب زیرزمینی اضافه برداشت شده است که این رقم در شهرستان دورود به 76 میلیون مترمکعب می رسد.
وی با بیان اینکه حجم روان آب ها نیز در استان 80 تا 90 درصد نسبت به مدت مشابه کمتر شده است افزود:سال آبی امسال سال خاصی برای مدیریت استان است.
مختاری با بیان اینکه 92 درصد منابع آبی استان در بخش کشاورزی مصرف می شود، گفت:متأسفانه با هجوم کشاورزان غیر بومی به استان و شهرستان دورود و انجام کشت های آب بر ، منابع آبی استان به تاراج می رود که می بایست تمهیداتی در این خصوص در نظر گرفته شود.

**بحران کم آبی نیازمند برنامه ریزی جامع و کامل است
فرماندار دورود در این نشست گفت: همه افراد جامعه در بحث بحران کم آبی مسئول هستند و باید همکاری کنند.
ماشاءاله نعمتی با بیان اینکه در زمستان امسال برخی روستاهای دورود با کمبود آب مواجه هستند افزود: از آنجایی که میزان بارندگی امسال در 50 سال اخیر بی سابقه بوده است دستگاه های متولی می بایست به فکر جایگزین کردن منابع آب برای تأمین آب شرب شهرستان دورود باشند.
وی با اشاره به راهکارهای مقابله با کم آبی در دورود گفت:سرشاخه های آب دریاچه گهر بدون مصرف از منطقه خارج شده که در صورت امکان این سرشاخه ها جهت مصرف به شهر هدایت شوند.

**لرستان جزء استانهای پر تنش آبی است
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری لرستان نیز در این نشست گفت: فرمانداران استان بایستی نشست های حفاظت از منابع آب را با حضور مسئولین استانی برگزار نمایند
حمید رضا کرموند با بیان اینکه وضعیت آب در دورود غیر نرمال است ، افزود: این شهرستان در کنار رشته کوه اشترانکوه با مشکل کمبود آب مواجه است که این یک هشدار برای مسئولان است.
وی با اشاره به اینکه تمهیداتی از سوی شرکت آب و فاضلاب شهری استان برای مواجهه بحران کم آبی در استان اتخاذ شده است افزود:با این حال باید بدانیم وضعیت آب در سال جاری متفاوت است که ضروری است به خانواده ها در این خصوص اطلاع رسانی شود.
7268/6060
خبرنگار:میلاد باقری ** انتشار دهنده:محمد علیدوستی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.