به گزارش ایرنا، جعفر بدری روز شنبه در جلسه شورای قضائی استان که با حضور دادستان کل کشور در لرستان برگزار شد، با بیان اینکه اکنون 10 دادسرا و هفت دادگاه بخش در لرستان وجود دارد ، اظهار کرد: میانگین ورودی پرونده ها به محاکم قضایی لرستان 100 پرونده بوده که این میزان در کشور 120 پرونده است.
وی خاطرنشان کرد: در دادگاه ها میانگین ماندن پرونده ها 136 پرونده است که این میزان در کشور 200 پرونده بوده و آمار پایین در لرستان نشان دهنده عملکرد مثبت قضات در دادسراها و دادگاه ها است.
بدری با اشاره به اینکه لرستان یکی از استان ها محروم کشور است و در هر دو بخش صنعت و کشاورزی رونقی ندارد، اظهار داشت: آمار بیکاری در لرستان بالا است و باید برای رفع بیکاری اقدام جهادی شود.
وی با بیان اینکه آنچه باعث شده در لرستان امنیت و آرامش برقرار باشد، همکاری و تلاش همه جانبه در بخش های مختلف است، تصریح کرد: دستگاه قضایی در لرستان توانستنه اعتماد عمومی را جلب کند.
رئیس کل دادگستری لرستان با تاکید بر اینکه عملکرد مطلوب دستگاه قضایی در لرستان باعث شده تا دستگاه های سیاسی، اجرایی و ائمه جمعه انتظار داشته باشند دستگاه قضایی مشکلات را برطرف کند، افزود: در اتفاق ها همیشه تنها محوری که توانسته آرامش را برقرار کند، دستگاه قضایی بوده است.
بدری با اشاره به اینکه نقطه قوت دادستان ها و دادگستری لرستان این بوده که توانسته اند از جریان های سیاسی فاصله بگیرند و اعتماد مردم نسبت به آنها بالا برود، ادامه داد: در دستگاه قضا بنا نداریم کار سیاسی کنیم، بنا نداریم کار نمایشی کنیم یا خودمان را در رسانه ها مطرح کنیم؛ بنا بر این بوده که با حفظ بی طرفی، آرامش را حاکم کنیم.
وی یادآور شد: در سال های اخیر در جریان های سیاسی، تخلفات مطبوعاتی و احکام خشن ، دادگاه ها به گونه ای عمل کرده اند که مُر قانون بدون حاشیه سازی اجرا شود.
رئیس کل دادگستری لرستان از برگزاری جلسات شورای حفاظت از اراضی ملی و ورود دادستان ها با پرونده های زمین خواری خبر داد و خاطرنشان کرد: دادستان ها در این موارد میدانی وارد کار شده اند.
دادستان مرکز لرستان نیز در این جلسه با بیان اینکه 15 هزار پرونده اجرای احکام در دادسراهای استان وجود دارد، گفت: با همکاری بخش های مختلف، دادسراها و دادگاه ها ، بدون فضاسازی و با رعایت مصالح نظام با جرایم برخورد می شود.
سعید رازانی با بیان اینکه خوشبختانه در تعامل با نیروی انتظامی، امنیت مطلوبی در استان حکم فرما است، تصریح کرد: طبق آمارهای وزارت کشور، لرستان از نظر امنیتی وضعیت مطلوبی دارد و جزو 5 استان امن کشور است.
دادستان خرم آباد با اشاره به اینکه متاسفانه کارخانه ها در لرستان با بحران روبه رو هستند یا تعطیل شده اند، افزود: جرایمی که در لرستان رخ می دهد خشن نیستند و خوشبختانه از این نظر وضعیت استان مطلوب است.
رازانی با بیان اینکه همکاری خوبی در دستگاه قضایی در لرستان حاکم است، تصریح کرد: در چهار شهرستان زندان داریم و در مجموع 5 هزار زندانی در استان داریم که 65 درصد آنها محکوم و مابقی متهم هستند.
وی از بازدید مستمر از زندان ها خبر داد و افزود: استفاده از مجازات های جایگزین و عفو را برای مجرمان پیگیری می کنیم.
1920/6060
خبرنگار:مهری دریکوند**انتشاردهنده:محمد علیدوستی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.