به گزارش خبرآنلاین لرستان، شیرزاد بسطامی با اعلام این خبر، گفت: دولت تدبیر و امید در ادامه طرح پایتخت کتاب جهان یونسکو و علاوه بر جام باشگاه های کتابخوانی برای کودک و نوجوان،روستای دوستدار کتاب و حمایت از توسعه چاپ کتاب ،که در ٤ سال اخیر بالغ بر١٥ درصد رشد چاپ کتاب در طول سال را در پی داشته است ، طرح موفق پایتخت کتاب را برگزار نموده است .

وی افزود: در چهارمین دوره این طرح و با تأکیدات مکرر مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و همچنین با همکاری و حمایت سازمان فرهنگی شهرداری ، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان ، اداره کل کتابخانه های عمومی لرستان و دیگر دستگاه های دولتی و سمن ها و تشکل های مردم نهاد ، توانستیم با ٤٢ طرح پیشنهادی برای توسعه و ترویج کتابخوانی در رقابتی سخت، نام خرم آباد را از میان ١٥٠شرکت کننده به مرحله نهایی برسانیم و جز ٢٠ شهر حائز اهمیت و برتر ایران قرار دهیم.

معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان لرستان تصریح کرد: در رقابت پایانی از میان این ٢٠ شهر، پایتخت کتاب ایران معرفی خواهد شد.اما جای بسی خرسندی ست که در همین مرحله نیز، لرستان به عنوان یک برند و ایده پرداز فرهنگی در حیطه ترویج،توسعه وتعمیق فرهنگ کتاب و کتابخوانی ظاهر شده است.

بسطامی در پایان خاطر نشان کرد: لرستانی که تا کنون او را پایتخت کنسرت های موسیقی ایران می خواندند ، در یک قدمی پایتخت کتاب ایران ایستاده است. که قطع به یقین تمهید، تعهد و تدبیر فرزانگان بسیاری را مدیون آن ایم.

 

48

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 851116
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.