به گزارش خبرآنلاین لرستان، آیت الله مبلغی نماینده مردم لرستان در مجلس خبرگان رهبری در این جلسه ضمن تبریک ایام الله دهه فجر ابراز داشت: از آغاز نگاه قرآن به زمین نگاه کلانی شامل تقسیم بندی مهمی بوده است؛ در یک تقسیم بندی به نهفته های درونی زمین توجه می کند؛یک دسته ذخایر و گوهرهای نهفته درون زمین که برای بشر قرار داده شده است مانند ذخایر آب زیرزمینی که ما ان را در زمین ساکن کرده و درکشاورزی و باغاتی که روی زمین ظهور پیدا می کند به کار گرفته ایم.

آیت الله مبلغی با اشاره به سه نوع اولویت اسمی،عادی و فعال، تاکید کرد: کشاورزی در قرآن دارای یک اولویت فعال است که منطق دینی نیز برای کشاورزی ارزش قائل است و صد البته کشاورزی برای استان و کشورما مشمول اولویت فعال است.

وی در ادامه تداوم بهداشت روحی و روانی جامعه را وابسته به کشاورزی عنوان کرد و گفت: کشاورزی و باروری محصول روح روان انسان را صفا داده و موجب انگیزه تلاش و کوشش در او می شود.

آیت الله مبلغی افزود: نباید غافل ماند که کشاورزی نقش کنترل بحران اقتصادی را نیز دارد ومحیط زیست را جلا می دهد و محیط ریست همه چیز ماست. بنا براین کشاورزی امری مقدس و نشانه ای از آیات خداوند متعال است.

 

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 847398
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.