به گزارش خبرنگار ایرنا سید موسی خادمی روز یکشنبه در جلسه اقتصاد مقاومتی در سالن جلسات استانداری لرستان بیان کرد: پس از تصویب الگوی کشت استان، محصولات کشاورزی باید مطابق با این طرح کشت شوند و در خارج از این طرح هیچگونه حق اعتراض و حمایتی برای کشاورز وجود ندارد.
وی به بارندگی های بسیار کم سال جاری اشاره کرد و گفت: در این راستا باید برنامه ریزی شود چرا که کاهش بارندگی در حوزه کشاورزی مشکل زا است.
وی بیان کرد: میزان بارندگی های امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل 68 درصد کاهش داشته است و در صورت نبود بارندگی در ماه های آینده شرایط سختی وجود خواهد داشت.
وی بر لزوم تصویب الگوی کشت در جلسه بعدی اقتصاد مقاومتی تاکید کرد و گفت: برنامه الگوی کشت و شاخص ها باید با هم سازگار باشند.
وی افزود: کشاورزان زعفران در سال های اولیه جهت تحقق برنامه های استان باید مورد حمایت قرار گیرند.
خادمی همچنین گفت: ناهماهنگی در آمارها و عملکردها باعث بی اعتمادی مردم و مسئولان نسبت به همدیگر می شود.
استاندار لرستان اضافه کرد: واگذاری طرح های نیمه تمام به بخش خصوصی از اولویت های دولت تدبیر و امید است.
وی افزود: در این راستا این طرح ها باید به صورت دقیق در استان بررسی شود و در سطح استان تصمیمات قابل اجرایی اتخاذ شود.

** 230میلیارد ریال اعتبار به صندوق کشاورزی لرستان اختصاص یافت
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی لرستان نیز دراین جلسه بابیان اینکه 230میلیارد ریال اعتبار به صندوق کشاورزی لرستان اختصاص یافت ، گفت: برنامه محوری و برنامه چهار ساله استان در حال تدوین است و جهت همخوانی و قابل رصد شدن آمارها سامانه نیپا جهت ثبت برنامه 2 ساله در استان انجام می شود.
علی هادی چگنی بیان کرد: کمیته هایی نیز در این راستا در استان جهت رصد آمارهای دستگاه های اجرایی فعال شده است.
وی بیان کرد: گزارش عملکرد هر سه ماه یکبار در این سامانه ثبت می شود.
به گفته وی 168 طرح عمرانی اقتصادی در استان برای مدت 2 سال تعریف شده بود که تا پایان سال 96 باید تکمیل شوند.

**بیش از 200 هکتار زعفران در لرستان کشت شده است
رئیس جهاد کشاورزی لرستان نیز با بیان اینکه بیش از 200 هکتار زعفران در لرستان کشت شده است ،گفت: در راستای ارتقای وضعیت اشتغال و کشاورزی لرستان باید به دنبال کشاورزی تجاری بود.
عبدالرضا بازدار بیان کرد: در زمینه باغات استان همه محصولات در برخی ارقام و گونه ها می توانند در پهنه استان قرار گیرند اما لرستان در زمینه خشکبار بسیار مستعد است.
وی افزود: در این راستا باید بر روی اصلاح و احیا سیتم کشاورزی و باغات به صورت اقتصادی و مدرن کار شود.
رئیس جهاد کشاورزی لرستان تاکید کرد که استان در حوزه پرورش گیاهان دارویی به ویزه زعفران و گل محمدی داری ظرفیت قابل توجهی است.
وی ادامه داد: برابر با برنامه اقتصاد مقاومتی 95 و 96 از مجموع 300 هکتار گیاهان دارویی 150 هکتار مختص کشت زعفران در استان است و سطوح کشت به شهرستان ها ابلاغ شد اما هیچ حمایتی از کشاورزان نشد.
بازدار بیان کرد: بیش از 200 هکتار زعفران در استان کشت شده و در صورت رونق این کشت در استان باید مورد حمایت قرار گیرد و ظرفیت های استان در اختیار این امر باشد.
/6060/7274
خبرنگار:مریم نریمانی**انتشاردهنده:محمد علیدوستی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.