به گزارش خبرنگار ایرنا، تاخیردرپرداخت حقوق کارکنان وکارگران شهرداری بروجرد ازسال 95 تاکنون وافزایش بدهی های این شهرداری به پیمانکاران وبیمه تامین اجتماعی موجب شده چرخ این دستگاه خدمات رسان لنگ بزند.
با روی کارآمدن شورای شهرپنجم انتظارمی رفت اوضاع نابسامان شهرداری بروجرد کمی سامان یافته و ازاسترس و فشارکاری نیروهای شهرداری اعم ازخدماتی وکارمندان با پرداخت به موقع حقوق ومعوقات کاسته شود.
با انتخاب سرپرست جدید شهرداری چند ماه ازحقوق کارگران وبرخی ازکارمندان پرداخت شد در حالی که با قرارگرفتن دردهمین ماه سال 96 شهرداری بروجرد تنها توانسته تا حقوق خردادماه نیروهای خدماتی و اردیبهشت ماه نیروهای اداری را پرداخت نماید.
این نوع پرداخت حقوق موجب شده تا در روزهای اخیر تعدادی از نیروهای شهرداری درمقابل شورای شهرتجمع کرده و خواستار تسریع درپرداخت حقوق خود شوند چرا که تاخیر در پرداخت حقوق زندگی بیشترآنها را با چالش و مشکلات جدی همراه کرده است.
به گزارش ایرنا، شورای شهر بروجرد مصوب کرده کلیه مدیران و کارکنان بخش اداری که درساعات غیراداری و روزهای تعطیل دراداره حضورندارند، حق دریافت اضافه کاررا نداشته و این موضوع در بخش های کارگری شهرداری اجرا نشود.
این درحالی است که شهرداری بروجرد باید به جای تصویب این قوانین که اگردرست و برای همه نیروها اجرا شود موجب استقبال قرارمی گیرد، قوانینی مصوب نمایند که از حیف و میل ها وانجام بسیاری ازهزینه های اضافی این نهاد عمومی غیر دولتی جلوگیری شود.
یکی دیگر از دغدغه ها ی مردم و کارکنان شهرداری بروجرد تاخیرشورای شهر در انتخاب و انتصاب شهرداراست شهرداری که چند ماه پیش تعیین شد اما ازآمدن او خبری نیست و بازار شایعات دراین مورد بسیار شنیده می شود.
درجلسه روز گذشته شورای شهرتصمیماتی در راستای پرداخت چهارماه حقوق اتخاذ شد و این در حالی است که برخی ازاعضای شورای شهر بر این باورند که حقوق معوقه کارگران و کارمندان مربوط به شورای قبل است.
اقساط وام 140 میلیارد ریالی که از قبل گرفته شده، برقراری بیمه پرسنل جهت برخورداری از خدمات سازمان تأمین اجتماعی، پرداخت بخش عمده ای ازطلب پیمانکاران دراین دوره، پرداخت بخشی ازطلب پاداش پرسنل بازنشسته بصورت اقساط، تلاش در ایجاد انضباط مالی، در راستای احقاق حقوق بخش کارگری تلاش درجهت کاهش هزینه ها و افزایش درآمدها ازدیگرمصوبات این جلسه بود.
سرپرست شهرداری بروجرد گفت: شروع تجمع کارگران فضای سبزشهرداری از آنجا آغاز شد که شهرداری و شورای شهرمصوب نمودن تا با توجه به شرایط مالی شهرداری پرداخت اضافه کاری پرسنل که به ازای آن کاری انجام نمی شود حذف شود و این پرداخت اضافه کاری به صورت واقعی صورت گیرد.
غلامعباس یاراحمدی با اشاره به درآمد ماهانه 30میلیارد ریالی شهرداری بروجرد و وجود بیش از یک هزارو700 نیرو درمجموعه شهرداری بروجرد افزود: با تجمع نمی توان مشکل تاخیردر پرداخت حقوق را حل نمود زیرا شهرداری درآمدی ندارد اما اولویت برنامه های شهرداری پرداخت حقوق است.
وی اظهارکرد: در6ماه که سرپرستی شهرداری را برعهده داشته ام 6ماه حقوق کارگران و کارکنان ازآذرماه سال 95 تا اردیبهشت و برخی مناطق به صورت نیمه تا خرداد ماه امسال پرداخت شده است.
وی بیان کرد: پرداخت ماهانه 8 میلیارد و 500میلیون ریال قسط وام 100میلیونی سال گذشته و پرداخت ماهانه سه میلیارد ریال قسط یک وام دیگر شهرداری ، پرداخت ماهانه حق بیمه تامین اجتماعی بابت بدهی 720میلیارد ریالی برای اینکه دفترچه های بیمه کارکنان قطع نشود از جمله مشکلاتی است که شهرداری با کمترین درآمد با آن روبرو است.
60252/7273 خبرنگار: آمنه صارمی ** انتشاردهنده: مقداد بهاروند احمدی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.