به گزارش خبرآنلاین لرستان، خدانظر دریکوند در بازدید که روسای ادارات حراست، سنجش و روابط عمومی نیز حضور داشتند به آغاز امتحانات نهایی دی ماه سوم نظری ، فنی حرفه ای و پیش دانشگاهی از دوم دی ماه اشاره کرد و افزود : این امتحانات تا 23دی ماه ادامه خواهند داشت.

وی درباره مزایای الکترونیکی شدن تصحیح برگه های امتحانات نهایی دانش آموزان ادامه داد: روند کار در این روش به این صورت است که مصحح از پشت مانیتور برگه‌ها را تصحیح می‌کند و این کار باعث می‌شود که از فناوری روز در این کار استفاده شده و ضمن بالا رفتن دقت ، امنیت کار هم بیشتر شود .دریکوند تاکید کرد: اجرای آزمایشی این طرح دی ماه امسال در 3درس زیست شناسی سوم تجربی ، هندسه سوم ریاضی و ادبیات تخصصی سوم انسانی انجام خواهد شد و در دوره های بعدی برای کل دروس امتحانات نهایی اعمال می‌شود.

رئیس اداره سنجش آموزش و پرورش لرستان نیز به وجود 59حوزه اجرایی ، ا2حوزه تکثیر و 2خوزه تصحیح اوراق در 21منطقه و شهرستان استان اشاره کرد و افزود : 12هزارو 290دانش آموز در امتحانات دی ماه شرکت خواهند کرد که شامل 36هزارو 270نفر درس می شود.

مجتبی باقری نگهداری و بایگانی سوالات امتحانات نهایی را از جمله مشکلات حوزه کاری خود برشمرد و افزود: اوراق امتحانی که به صورت دستی تصحیح می شود ؛ بعد از گذشت مدتی امحاء می شوند ؛ولی در سامانه جدید اوراق فایل‌بندی و نگهداری شده و می‌توان بعد از سالیان متمادی به برگه‌های امتحانات دانش‌آموز دسترسی پیدا کرد.

وی مستندسازی برگه های امتحانی را از جمله اهداف تصحیح الکترونیکی اوراق عنوان کرد و ادامه داد: برگه‌های دستی با گذشت زمان فرسوده می شوند ، اما با انجام این برنامه اوراق امتحانی با اسکن شدن و تبدیل شدن به فایل الکترونیکی امکان نگهداری را به صورت دراز مدت پیدا می کنند.

 

48

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
  • کدخبر: 823119
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.