مهرداد فتحی بیرانوند روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با توجه به بالارفتن اقدامات حفاظتی و برخورد شدید با متخلفان زیست محیطی تعداد تخلفات در حال حاضر بسیار کاهش یافته است.
وی بیان کرد:امسال 360 پرونده تخلف زیست محیطی در سطح استان به ثبت رسیده و حدود چهار میلیارد ریال جریمه از متخلفان زیست محیطی اخذ شده است.
فتحی بیرانوند با بیان اینکه میانگین ضریب حفاظت از طریق پاسگاه های محیط بانی در این استان 100درصد افزایش داشته است ، اظهار کرد: تخلفات شکار در استان کاهش یافته اما تخلفات صید غیرمجاز همچنان در سطح بالایی قرار دارد.
فتحی بیرانوند همچنین گفت: به منظور برآورد جمعیت حیات وحش ، بررسی وضعیت حفاظتی گونه های تحت حفاظت، اطلاع از زاد و ولد حیات وحش و مقایسه آمار جمعیتی نسبت به سالهای قبل ، سرشماری حیات وحش در مناطق تحت مدیریت حفاظت محیط زیست این استان شروع شد.
به گفته وی این سرشماری در9 منطقه حفاظت شده و شکار صید ممنوع استان با حضور پرسنل اجرایی یگان حفاظت محیط زیست،کارشناسان ، معتمدین محلی، سازمان های مردم نهاد انجام می شود.
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان لرستان از گونه های کل وبز وحشی، قوچ و میش وحشی، پلنگ، خرس قهوه ای و گرگ به عنوان گونه های شاخص در مناطق حفاظت شده استان نام برد.
7274/6060
خبرنگار:مریم نریمانی**انتشاردهنده:محمد علیدوستی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.