یکی از اهالی روستای بابا بهرام به خبرنگار ایرنا گفت:قطعی آب آشامیدنی و سایر مصارف آن مشکلات عدیده ای را برای اهالی این روستاها بوجود آورده است.
زهرا عباسی افزود: بی آبی موجب شده تا اهالی برای تهیه آب آشامیدنی و استحمام به منازل اقوام در روستاهای اطراف و یا شهر پلدختر بروند که بعضی از آنها این روزها به خاطر همین مشکل مجبور به ترک خانه های خود شده اند.
یکی از اهالی روستای دراشکفت نیز گفت: اهالی این روستا با حدود 15 خانوار هر روز برای تهیه آب آشامیدنی متحمل هزینه و مجبور به پرداخت مبلغی به عنوان کرایه برای سفر به نقاط اطراف می شوند که این امر از توان مالی بعضی از آنها خارج است.
حسین ناصری افزود: قطعی یک هفته ای آب آشامیدنی اهالی روستا را با بحران بی آبی روبرو ساخته که این امر علاوه بر گلایه اهالی به یک معضل جدی برای ساکنان این 2 روستای محروم تبدیل شده است.
دهیار روستای بابا بهرام نیز به خبرنگار ایرنا گفت: پس از پیگیری مشکل قطعی آب آشامیدنی این 2 روستا و مراجعه به شرکت آب و فاضلاب روستایی شهرستان متوجه شدیم که عدم همکاری اهالی علت اصلی این مشکل شده است.
ذبیح شهسواری افزود: بر اساس بخشنامه برای خدمت رسانی و حل این مشکل باید حداقل 85 درصد مشترکان این 2 روستا بدهی خود را به شرکت آفار پرداخت و تسویه کنند.
وی اضافه کرد: با این وجود تنها دو خانوار از مشترکان در روستا آب‌بهای خود را به این شرکت پرداخت کرده و مابقی مشترکین بدهکار هستند.
به گفته وی بعضی از اهالی این 2 روستا با حدود 50 خانوار و 200 نفر جمعیت اقدام به انشعاب غیر مجاز کرده‌اند و موجب تضییع حقوق سایر اهالی شده‌اند.
شهسواری افزود: بنابر این تنها 50 درصد رفع این مشکل به مسئولان مربوط می‌شود و مابقی به اهالی این 2 روستا بستگی دارد زیرا مسئولان استانی نیز برای همکاری نیاز به وصول آب بها دارند.
رییس شرکت آب و فاضلاب روستایی پلدختر قطعی یک هفته ای آب آشامیدنی این 2 روستا را تایید کرد و به خبرنگار ایرنا گفت: روستای بابا بهرام و دراشکفت از توابع شهرستان پلدختر در 25 کیلومتری این شهرستان واقع شده اند که اهالی این 2 روستا به علت سوختگی پمپ آب با قطعی یک هفته ای آب آشامیدنی مواجه هستند.
مرتضی کاییدی افزود: 42 مشترک این 2 روستا حدود 40 میلیون ریال به شرکت آب و فاضلاب روستایی پلدختر بدهکار هستند.
وی خاطر نشان کرد: برای رفع قطعی آب آشامیدنی این 2 روستا به وصول 85 درصد از مطالبات نیاز است که اهالی حاضر به پرداخت بدهی خود نیستند.
رییس شرکت آب و فاضلاب روستایی پلدختر گفت:این شرکت برای رفع مشکل نیاز به خرید پمپ به قیمت 150 میلیون ریال و نصب آن دارد که از توان این شرکت خارج است.
وی افزود: از طرفی شرکت آب و فاضلاب استان لرستان ارسال و تحویل پمپ به شهرستان را منوط به وصول بدهی مشترکان این 2 روستا به شرکت کرده است.
کاییدی از مشترکان خواست در جهت خدمت دهی بهتر با شرکت همکاری کرده و هر چه سریعتر نسبت به بدهی خود در جهت رفع مشکل اقدام کنند.
شهرستان پلدختر در 120 کیلومتری جنوب غربی مرکز استان لرستان واقع شده است.
آخرین اخبار و رویدادهای استان لرستان، ایران و جهان علاوه بر سایت ایرنا لرستان در کانال تلگرامی @irnalorestan نیز منتشر می شوند.
7272/6060
خبرنگار: فاطمه مهرابی**انتشاردهنده:محمد علیدوستی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.