به گزارش ایرنا ، فریدون واحدی روز پنجشنبه در آئین افتتاح پنج کتابخانه سیار شهری و روستایی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان لرستان افزود: علاوه بر این در سند چشم انداز 10 ساله کانون که در 2 مرحله پنج ساله تعریف شده ، بهره مندی تمامی کودکان کشور از آثار و خدمات فرهنگی و هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در نظر گرفته شده است.
وی با تاکید بر توسعه کتابخانه های سیار روستایی در کشور گفت: طی چهار سال اخیر 170 کتابخانه سیار روستایی در کشور راه اندازی شده است که این تعداد در پایان برنامه پنج ساله اول چشم انداز کانون به 330 و در پایان برنامه پنج ساله دوم سند چشم انداز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوان کشور باید به 500 کتابخانه سیار برسد.
واحدی با تاکید بر اینکه نظام فرهنگی کشور باید بجای مدیر محوری برنامه محور باشد اظهار کرد: نگاه دولت در چهار سال اخیر توسعه متوازن بوده است و در همین راستا سند چشم انداز 10 ساله در کانون تدوین شده تا بصورت پیوسته و فارغ از تغییر در مدیریت ها برنامه ها واهداف بلند مدت پیگیری و دنبال شوند.
وی با اشاره به اینکه هم اکنون 400 سالن نمایش فیلم کودک و نوجوان در کشور وجود دارد گفت: طی چند سال اخیر تعداد 70 سالن نمایش کودک تجهیز و یا ایجاد شده است.
واحدی با تاکید بر اینکه همه این سالن های نمایش باید تجهیز شوند افزود: باید ایجاد وتجهیز در بخش سالن های نمایش فیلم کودک به گونه ای باشد که مخاطی 13 تا 15 میلیونی کودکان و نوجوانان کشور از آن بهره مند شوند.
معاون کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گفت: زمانی که در لرستان در طول سه سال تعداد کتابخانه های سیار از یک کتابخانه به هشت کتابخانه می رسد نشانگر این است که می توان با همدلی و همکاری و مشارکت مطلوب فعالیت های فرهنگی و هنری مرتبط با کودکان و نوجوانان در کانون را توسعه بخشید.
به گفته وی قول می دهیم در لرستان و در سایر استان هایی که دارای جمعیت روستایی و عشایری بالایی هستند هر چقدر کانون در بخش های مختلف توسعه داشته باشد بطور جدی حمایت کنیم و ما بر این باوریم که در نقطه به نقطه کشور باید کانون حضور داشته باشد تا در شکوفایی استعدادهای کودکان مناطق دور افتاده نقش داشته باشند.
وی افزود: استفاده از بهترین وسایل نقلیه برای فعالین این عرصه باید مورد توجه قرار گیرد که مربی و نیروی انسانی بتواند با خودرویی استاندارد و ایمن ماموریت های خود به مناطق دور و سخت گذر و یا ماموریت های نزدیک را انجام دهد.
واحدی با تاکید بر اینکه حق کودکان این سرزمین است که از برنامه ها و فضاهای فرهنگی برخوردار شوند گفت: حق تمام کودکان مناطق کمتر توسعه یافته، روستایی، عشایری، کودکان مرز نشین و جزایر نشین است که دسترسی به امکانات فرهنگی و هنری داشته باشند.
در این مراسم تعداد پنج کتابخانه سیار شهری و روستایی و همچنین خانه تئاتر کودک کانون پرورش فکری لرستان افتتاح شد.
1920/6060
خبرنگار:مهری دریکوند**انتشاردهنده:محمد علیدوستی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.