به گزارش خبرنگار ایرنا علیر ضا رحیمی روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران افزود: شکارچیانی که در منطقه حفاطت شده سفید کوه خرم آباد اقدام به شکار غیرمجاز یک راس بز کوهی کرده و با استفاده از تاریکی شب از کمین مامورین یگان حفاظت سفید کوه خرم آباد گریخته بودند، شناسایی و یک نفر از آنها دستگیر شد.
وی بیان کرد: پس از سه روز تحقیقات نامحسوس مخفیگاه این متخلفان شناسایی و با حکم دادستان خرم آباد یکی از آنها دستگیر شد.
مسئول منطقه حفاظت شده سفیدکوه خرم آباد افزود: ماموران از این متخلف یک قبضه اسلحه شکاری، مقداری مهمات و حدود یک کیلوگرم گوشت بزکوهی کشف و ضبط کردند که با دستور قضایی متخلف بازداشت و روانه زندان شد.
وی گفت: اقدامات قانونی برای دستگیری سایر متخلفان انجام شده و با همکاری دستگاه قضایی در اسرع وقت نسبت به دستگیری آنها اقدام خواهد شد.
به گزارش ایرنا منطقه حافظت شده سفیدکوه خرم ‌آباد با مساحتی برابر با 69 هزار و 500 هکتار ابتدا در سال 1347 به عنوان شکار و تیراندازی ممنوع تحت حفاظت قرار گرفت و بعد در سال 1369 به منطقه حفاظت شده ارتقا یافت.
سفیدکوه با داشتن وضعیت توپوگرافی خاص و رودخانه‌ های پرآب نظیر کریه و کشکان یکی از زیستگاه ‌های با ارزش جانوران در غرب ایران محسوب می‌شود.
جانوران مهم این منطقه سنجاب ایرانی، بز و پازن، خرس قهوه ‌ای، پلنگ ایرانی، گربه وحشی، رودک، کبک دری، تیهو، کبک، بلدرچین، کرکس کوچک، شاهین، یلوه جنایی، کرکس، عقاب طلایی، مار قیطانی، تیرمار خراسانی، گرزه مار، مار فلس درشت، جکوی مدیترانه‌ای، لاک ‌پشت‌های برک ه‌ای هستند.
7274/3022
خبرنگار: مریم نریمانی ** انتشاردهنده: احسان کردی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.