به گزارش ایرنا علی حسین پازدار روز چهارشنیه در گفت و گو با خبرنگاران ضمن تشریح برنامه‎های هفته بسیج در استان افزود: تشکیل این گشت ها با هماهنگی وزارت کشور ، دادستان کل کشور و مسئولان ارشد استانی بوده و هیچگونه تداخل کاری با نیروی انتظامی نخواهد داشت زیرا ماهیت آن انجام عملیات پلیسی نیست بلکه گشت زنی و همکاری با پلیس در راستانی ارتقای سطح امنیت محلات شهر می باشد.
وی در ادامه به زلزله اخیر در غرب کشور اشاره کرد و گفت: سپاه لرستان در همان ساعات اولیه این حادثه، با بسیج همه امکانات سازمانی و جمع آوری کمک های مردمی به کمک حادثه دیدگان شتافت.
پازدار گفت: در همین راستا 2 دستگاه لودر، 2 دستگاه تریلر، چهار تانکر آبرسان، 2 دستگاه کمپرسی، یک دستگاه جرثقیل،2 خودرو سوخت رسان، پنج دستگاه آمبولانس به همراه تجهیزات پزشکی کامل و دارو و همچنین 27 کامیون حامل کمک های سپاه لرستان به این مناطق اعزام شد.
وی دیدار عده ای از بسیجیان استان با رهبر معظم انقلاب را مهمترین برنامه‎ هفته بسیج دانست و افزود: در این راستا برنامه هایی نظیر دیدار بسیجیان استان با نماینده ولی فقیه در لرستان و اجتماع بزرگ بسیجیان با نام همایش شکوه مقاومت نیز در دستور کار قرار دارد.
پازدار در ادامه به تشریح برنامه های هفته بسیج پرداخت و گفت: همایش طلایه داران سازندگی، نشست هم اندیشی حوزه و دانشگاه، نشست انقلابیون جوان، همایش جهادگران علم و فناوری، همایش تبیین گفتمان مقاومت از دیگر برنامه های سپاه لرستان در هفته بسیج می باشد.
معاون هماهنگ کننده سپاه لرستان ضمن تشریح عملکرد این نهاد در یک سال گذشته ازآغاز عملیات اجرایی طرح محرومیت زدایی پنج دهستان استان لرستان خبر داد و گفت: مرحله اجرایی این طرح از دیروز و پس از بررسی های دقیق و کارشناسی شده آعاز شده که 140 روستا در جریان این طرح بصورت کامل محرومیت زدایی خواهند شد.
پازدار حضور موثر سپاه لرستان در برگزاری مراسم اربعین حسینی را یکی از مهمترین عملکردهای این نهاد دانست و گفت: در موکب های نجف و کربلا روزانه 70 هزار مورد پذیرایی و اسکان انجام شد همچنین در موکب مرزی مهران علاوه بر میزبانی 200 هزار زائر، از 30 هزار نفر در قالب سه وعده غذایی پذیرایی کامل به عمل آمد.
وی برگزاری اردوهای راهیان نور در سه بخش عمومی، دانشجویی و دانش آموزی را یکی دیگر از عملکرد های مهم در سال گذشته عنوان کرد و گفت: برگزاری اردوهای جهادی، یادواره شهدا، نمایش رزمی فرهنگی عاشوراییان، توسعه پایگاه های استعداد یابی ورزشی و آموزش همگانی مردم در مورد قوانین حقوقی توسط حقوقدانان بسیجی از دیگر برنامه های سپاه لرستان در سال گذشته است.
7264/6060
خبرنگار: بهزاد سلاح ورزی**انتشاردهنده:محمد علیدوستی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.