مدیرکل اداره حفاظت محیط زیست لرستان از اجرای طرح سه‌شنبه‌های بدون خودرو در دستگاه‌های دولتی این استان خبرداد.

به گزارش ایلنا، مهرداد فتحی بیرانوند در جمع خبرنگاران با اعلام این خبر اظهار داشت: در جهت اجرایی شدن مصوبه دولت در خصوص اجرایی شدن طرح سه‌شنبه‌های بدون خودرو و در راستای نهادینه شدن یک رفتار محیط زیستی و سلامت محور و در جهت ایجاد هوای سالم، کاهش بار ترافیک و ایجاد روحیه نشاط و شادابی با نظر استاندار همه دستگاه‌های اجرایی، ارگان‌ها و موسسات دولتی موظفند که این طرح را در  محل کار خود برگزار کنند.

فتحی افزود: مقرر شده این کار ابتدا با حضور همه اعضای شورای اداری استان در شهرستان خرم‌آباد به اجرا درآید و کارکنان دستگاه‌های و ارگان‌های دولتی نباید از پارکینگ‌­های ادارات استفاد کنند و در این روز بهتر است از وسایل نقلیه عمومی و همچنین وسایل پاک نظیر  دوچرخه استفاده شود.

فتحی
 
 وی تاکید کرد: طرح سه‌شنبه‌های بدون خودرو یک پویش محیط‌زیستی و اجتماعی است که به بهبود شاخص‌های توسعه سرمایه‌های اجتماعی کمک خواهد کرد.
 
مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان خاطرنشان کرد: تغییر مبلمان شهری از خودرو محوری به انسان محوری و اشاعه حمل و نقل عمومی یکی از راه‌های تحقق شهر سالم است و راه نجات سکونت‌گاه‌های انسانی از خطر آلودگی هوا، ترافیک و کم تحرکی شهروندان و ازدحام صوتی، کاهش تردد خودرو است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.