به گزارش خبرآنلاین لرستان، مهرداد فتحی بیرانوند در این خصوص گفت در جهت اجرایی شدن مصوبه دولت درخصوص اجرایی شدن طرح سه شنبه های بدون خودرو و در راستای نهادینه شدن یک رفتار محیط زیستی و سلامت محور و در جهت ایجادهوای سالم، کاهش بار ترافیک و ایجاد روحیه نشاط و شادابی به دستور استاندار محترم و محیط زیستی لرستان همه دستگاههای اجرایی و ارگانها و موسسات دولتی موظفند که طرح سه شنبه های بدون خودرو را در محل کار خود برگزار نمایند.

وی ضمن تاکید براین موضوع که طرح سه شنبه های بدون خودرو یک پویش محیط زیستی و اجتماعی است که به بهبود شاخص های توسعه سرمایه های اجتماعی کمک خواهد نمود، اظهار داشت : تغییر مبلمان شهری از خودرو محوری به انسان محوری و اشاعه حمل ونقل عمومی یکی از راههای تحقق شهر سالم است و راه نجات سکونت گاههای انسانی از خطر آلودگی هوا، ترافیک و کم تحرکی شهروندان و ازدحام صوتی، کاهش تردد خودرو است. به همین منظور مقرر گردید این کار ابتدا با حضور همه اعضای شورای اداری استان در شهرستان خرم آباد به اجرا درآید.

مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان بیان نمود که با توجه به دستور استاندار در روزهای سه شنبه کارکنان دستگاههای و ارگانهای دولتی نباید از پارکینگهای ادارات استفاد نمایند و در این روز بهتر است از وسایل نقلیه عمومی و همچنین وسایل پاک نظیر دوچرخه و ... استفاده نمایند.

 

48

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 776952
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.