حمیدرضا غلامی روز دوشنبه در گفت‌وگو با ایرنا افزود:شرایط آب و هوایی مناسب و مطلوب، ارتفاع الیگودرز از سطح دریا، تنوع گونه‌های گیاهی و مرتعی و وجود آب فراوان باعث شده تا کیفیت عسل تولیدی در این شهرستان بسیار مطلوب باشد.
به گفته وی اکنون فرآورده های عسل در این شهرستان تولید نمی شود و محصول تولیدی بناچار بدون فراوریوارد بازار مصرف می شود.
یک کارشناس زنبور داری در این شهرستان نیز گفت: صنعت زنبورداری و تولید عسل یک صنعت سبز و اشتغال زا در کشور بوده و اگر به تمام ظرفیت‌های آن توجه شود بدون شک اشتغالزایی این صنعت دوچندان خواهد داشت.
محمد شاه منصوری اضافه کرد: نبود صنایع تبدیلی در شهرستان الیگودرز یکی از مشکلات تولید کنندگان عسل است که موجب شده که عسل الیگودرز به اسم استان‌های دیگر بسته‌بندی و روانه بازار مصرف شود.
وی اظهار کرد: ایجاد صنایع تبدیلی یکی از نیازهای مهم و اولویت‌ دار شهرستان الیگودرز است که امیدواریم در این خصوص اقدام شود.
عسل دارای سابقه دارویی طولانی است و با توجه به خواص عسل توسط فرهنگ ها و ملل بیشماری از 2500 سال پیش در سراسر جهان مورد استفاده قرار گرفته است.
عسل تقریبا در سراسر جهان استفاده می شود و در بعضی نقاط به عنوان یک ماده ی غذایی مهم و اصلی شناخته می شود.
در حالی که خواص درمانی متعددی از عسل به عنوان یک عنصر مهم در طب سنتی شناخته شده است با این حال دانشمندان عصر جدید در حال تحقیقات جهت استفاده از عسل در درمان بیماری های جدید خصوصا بیماری های مرتبط با زخم ها و پوست می باشند.
یک قاشق غذاخوری عسل خام شامل 64 کالری، بدون چربی، بدون کلسترول و بدون سدیم است و طبق تحقیقات انجام شده حدود 80 درصد کربوهیدرات، 18 درصد آب ، و دو درصد ویتامین ، مواد معدنی و اسیدهای آمینه در عسل طبیعی وجود دارد.
7279/6060
خبرنگار: جابر اسدی**انتشاردهنده:محمد علیدوستی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.