به گزارش خبرنگار ایرنا خدانظر دریکوند روز شنبه در جمع خبرنگاران افزود: در حال حاضر از مجموع چهارهزار و 200 آموزشگاه لرستان یکهزار و 560 مدرسه مستحکم، یک هزار 50 مورد تخریبی و628 نیازمند مقاوم سازی هستند.
وی با بیان اینکه آموزش و پرورش متعلق به همه آحاد جامعه است، اظهار کرد: رفع برخی چالش ها و مشکلات در آموزش و پرورش لرستان نیازمند همکاری و پیگیری کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی است که در این راستا اعضای این کمیسیون به منظور بررسی میدانی به این استان سفر کردند.
دریکوند افزود: از مجموع مدارس خشتی گلی 38 مدرسه توسط قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء و 500 مدرسه توسط سپاه پاسداران با کمک خیرین مدرسه ساز احداث می شود که جهت احداث 24 مورد در 24 منطقه استان قول مساعد داده شده است.
وی بیان کرد: سه خط لوله عمده نفت از لرستان عبور می کند که تلاش می شود با پیگیری کمیسیون آموزش و تحقیقات سهم این خطوط لوله به مدارس تخریبی، خشتی و گلی لرستان اختصاص یابد.

**جشنواره خیرین مدرسه ساز کشور در خرم آباد برگزار می شود
مدیرکل آموزش و پرورش لرستان گفت: جشنواره خیرین مدرسه ساز سال جاری در خرم آباد برگزار می شود و همه خیران مدرسه ساز کشور به این جشنواره دعوت می شوند.
وی بیان کرد: به میزان جذب اعتبار از خیرین مدرسه ساز کشور در این جشنواره، استانداری لرستان و همچنین سازمان نوسازی کشور برای احداث مدارس اعتبار تخصیص خواهند داد.
دریکوند افزود : در حال حاضر آموزش و پرورش لرستان 80 میلیارد ریال به عامل های انرژی بدهی دارد در حالیکه سال گذشته فقط 20 میلیارد ریال سرانه جذب شده است.
وی با تاکید بر اینکه هیچ مدرسه ای مجاز به دریافت وجهی از دانش آموزان نیست، اظهار کرد: آموزش و پرورش دست یاری افراد توانمند و مایل به کمک به آموزش و پرورش را می فشارد.
مدیرکل آموزش و پرورش لرستان افزود: پیگیری ردیف اعتباری برای حامل های انرژی در لرستان از طریق کمیسیون آموزش و تحقیقات مطرح شده است.

** جذب دانش آموزان در لرستان 6 درصد افزایش داشته است
دریکوند بیان کرد: با وجود افزایش 6 درصدی دانش آموزان هنرستان های استان لرستان هنوز حدود 6 درصد با میانگین کشوری فاصله وجود دارد.
وی اظهار کرد: در راستای کاهش بیکاری و اشتغالزایی در استان، هنرستان ها باید به روز و دارای تجهیزات جدید باشند که این کار نیازمند اعتبارات مرکزی است.
به گفته دریکوند هنرستان ولیعصر خرم آباد با همکاری بنیاد برکت تجهیز خواهد شد.
مدیرکل آموزش و پرورش لرستان با بیان اینکه در کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس ردیف اعتباری اردوگاه کمالوند نیز مطرح شده است، افزود: این اردوگاه با 47 هکتار مساحت سال گذشته بیش از 30 هزار نفر دانش آموز راهیان نور در این اردوگاه اسکان شده است.
7274/3022
خبرنگار: مریم نریمانی ** انتشاردهنده: احسان کردی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.