به گزارش ایرنا، پرویز شریفی روز یکشنبه در نشست هماهنگی هفته پدافند غیرعامل اظهار کرد: مجموعه اقدامات دشمن برای از بین بردن زیرساخت های یک کشور در پدافند غیرعامل مورد رصد قرار می گیرد، در حالیکه مدیریت بحران بیشتر در هنگام بروز حوادث طبیعی همچون سیل و زلزله اجرا می شود.
وی ادامه داد: اهمیت و جایگاه پدافند غیرعامل باید در بین لایه های مختلف مردم نهادینه شود تا ضمن آشنایی بیشتر بتوان آنرا در سطوح مختلف اجرایی کرد، زمینه سازی برای افزایش مشارکت عمومی در این حوزه و مردمی کردن آن بویژه در میان نخبگان جامعه از اهمیت بالایی برخوردار است.
مدیرکل پدافند غیرعامل ایلام یادآور شد: وظیفه این سازمان مصون سازی زیرساخت های کشور در قالب مناطق ثقلی ، حساس ، حیاتی و ویژه است تا بتوان در مواقع اضطراری حداکثر ایمن سازی را در مقابل تهدیدات داشته باشند.
شریفی تاکید کرد: این خطرات در حوزه های سایبری ، کالبدی و بیولوژیک احصاء شده و با رعایت ساز و کارهای قانونی و لازم مراکزی که می تواند مورد طمع دشمنان واقع شوند، مصونیت بخشی می شوند.
وی اضافه کرد: پروژه هایی که در حوزه های آب و خاک ، نباتات و انرژی اجرا شده و یا در دست اجرا هستند باید پیوست های پدافند غیرعامل را رعایت کرده باشند تا بتوان از امنیت این نقاط و مراکز در برابر خطارت پیشرو اطمینان حاصل کرد.
مدیرکل پدافند غیرعامل ایلام ادامه داد: امسال برنامه های این هفته در استان از 6 آبان آغاز می شود و در 14 مدرسه با به صدا درآمدن زنگ پدافند غیرعامل برنامه های متنوعی اجرا خواهد شد که ارائه آموزش به رابطان پدافند و دهیاران از جمله این برنامه هاست.
شریفی گفت: اجرای رزمایش در پالایشگاه گاز ایلام با همکاری سپاه امیرالمومنین (ع) استان ، برنامه مقابله با بیماری باکتریایی گندم در شهرستان ایوان و بازدید از تاسیسات آب و برق استان از جمله برنامه های این هفته است.
وی اظهار کرد: تامین نان مورد نیاز مردم در شرایط اضطراری و بحرانی از مواردی است که باید در پدافند غیرعامل لحاظ شود و بر اساس مصوبات قانونی باید سالانه 20 درصد نانوایی ها دوگانه سوز شده و دارای برق اضطراری باشند.
مدیرکل پدافند غیرعامل استان ایلام یادآور شد: افتتاح پروژه ها در حوزه راهسازی و ایجاد راه های اضطراری در مسیرهای ترشابه و جاده قدیم ایلام به مهران و تعریض جاده ها از برنامه هایی است که در این هفته اجرایی خواهند شد.
شریفی تاکید کرد: به منظور تامین آب زائران عتبات عالیات در مرز مهران تاکنون هفت حلقه چاه حفر شده که یک حلقه مجهز به دیزل ژنراتور شده است ، همچنین در ایام هفته پدافند غیرعامل برق فشار قوی فرودگاه شهدای ایلام به بهره برداری می رسد.
وی اضافه کرد: یکی از مواردی که در پدافند غیرعامل باید مورد توجه قرار گیرد تامین برق است، اوج مصرف برق استان هم اکنون 375 مگاوات است که تلاش شده با نصب دیزل ژنراتور در مواقع اضطراری این مشکل برطرف شود ، ضمن اینکه با راه اندازی خط انتقال برق 480 مگاواتی از سد سیمره نگرانی در این زمینه وجود نخواهد داشت.
مدیرکل پدافند غیرعامل ایلام با اشاره به تهدیدات پیش رو در زمینه منابع آبی استان گفت: 57 حلقه چاه تاکنون در استان حفر شده که 12 مورد مجهز به دیزل ژنراتور شده اند که در مواقع بحرانی برای کوتاه مدت می توان از این چاه ها بهره برداری کرد.
شریفی افزود: در زمینه تامین غلات مورد نیاز مردم در شرایط بحرانی نیز این آمادگی را داریم که حداقل 6 تا هفت ماه غلات مردم را فراهم کنیم.
خبرنگار و منتشر کننده: حسن کهزادیان
6119
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.