به گزارش خبرآنلاین لرستان، قاسم احمدی لاشکی افزود : مدارس خاص از جمله استعدادهای درخشان ، نمونه دولتی ، شاهد ، هیات امنایی و ..... دانش آموزان را با اولویت معدل جذب می کنند و دانش آموزانی که در مدارس عادی دولتی باقی می مانند نمی توانند در فضای رقابت آمیز قرار بگیرند.

وی خاطر نشان کرد : فضای مدرسه باید به گونه ای باشد که رقابت را ایجاد کندو دانش آموزان در این فضا برای رسیدن به جایگاههای برتر علمی و فرهنگی با هم رقابت کنند ، در صورتی که تنوع و تعدد بیش از حد مدارس این فرصت را از مدارس سلب می کند .

احمدی لاشکی در ادامه به آسیب های آموزش عالی هم اشاره کردو افزود : وجود مراکز دانشگاهی متعدد هم باعث شده که بدون توجه به کیفیت برای جذب بیشتر دانشجو رقابت کنندو عملا به دنبال کیفیت آموزش و علوم نباشند . وی به تجربه کشورهای موفق در حوزه آموزش اشاره کردو افزود : در بازدیدی که از کشور ژاپن داشتم متوجه شدم در این کشور معلم محور آموزش است و با وجود رشد تکنولوژی باز هم حالت سنتی کلاس و آموزش در اولویت قرار دارد. وی به برداشت های نامناسب از هوشمندسازی مدارس اشاره کردو افزود : نباید هوشمند سازی ما را از معلم و نقش تو در یادگیری دانش آموزان غافل کند . احمدی لاشکی بر این نکته تاکید کرد که تا آموزش و پرورش به اولویت اول دولت و حاکمیت تبدیل نشود ، نباید انتظار چندانی برای بهبود این وضعیت داشت و اضافه کرد : باید مشکلات آموزش و پرورش را ریشه یابی کردو برای درمان آن چاره اندیشی کرد.

وی در ادامه سخنان خود به روند تند بازنشستگی در آموزش و پرورش اشاره کردو گفت : طی سالهای آینده تعداد قابل توجهی از فرهنگیان بازنشسته می شوند و باید برای جایگزینی این معلمان فکر اساسی کرد . احمدی لاشکی ادامه داد : تعداد دانشگاهها و پردیس های فرهنگیان به اندازه ای نیست که بتواند این کمبود ها را در زمان مناسب تامین کند.

 

46

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 775194
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.