به گزارش خبرنگار ایرنا٫ عباس کشاورز روز چهارشنبه در آیین افتتاحیه اولین جشنواره گل های داوودی باغ گیاه شناسی زاگرس شهرستان خرم آباد اولین هدف از تولید گل و گیاه در کشور را عرضه آن بصورت یک کالای مصرفی و ارزان قیمت عنوان کرد و افزود: پرداختن به این مهم موجب توجه مردم به اهمیت حفاظت از طبیعت شده و رفتارهای محیط زیستی را در جامعه گسترش می دهد.
وی تولید این محصول در داخل کشور را دومین هدف از این فرآیند عنوان کرد و افزود: هم اکنون در مواردی مانند گل های رز٬ داوودی و بسیاری از گل های بهاره موفق به انجام این کار شده ایم.
کشاورز همچنین گفت: همه زندگی بشر در اقتصاد خلاصه نمی شود چراکه اگر محیط زندگی و طبیعت اطراف ما به خطر بیفتد در واقع اقتصاد ما نیز به شدت آسیب خواهد دید پس در یک جمله می توان گفت که ما انسان ها چاره ای جز آشتی با طبیعت نداریم.
معاون وزیر جهاد کشاورزی در ادامه به اهمیت اکولوژیکی زاگرس اشاره کرد و گفت: این ظرفیت بی نظیر باید به مردم معرفی شود لذا دستگاه های مرتبط باید در جهت جمع آوری و ارائه اطلاعات گیاه شناسی این منطقه نهایت تلاش و ابتکار خود را به کار گیرند.
معاون عمرانی استاندار لرستان نیز در این جشنواره به راهکارهای حل مشکلات محیط زیستی در کشور اشاره کرد و گفت: مهمترین و در عین حال ساده ترین راهکار در واقع عمل به توصیه خداوند در کتاب الهی مسلمانان است و آن چیزی جز عمل صالح نیست.
محمد اصلانی توضیح داد: مصداق عمل به این کلام الهی٬ اعمال بارگذاری صحیح و رعایت تناسب در محیط زیست است به این معنا که اگر اصول و چارچوبه های محیط زیستی را به درستی رعایت کنیم در حقیقت توسعه پایدار را رعایت نموده ایم.
وی مهمترین وظیفه مردم در قبال محیط زیست را رعایت شاخصه های محیط زیستی دانست و افزود: پیاده روی روزانه٬ استفاده از دوچرخه بجای اتومبیل٬ تک سرنشین نبودن خودروها و اقدامات مشابه راهکارهایی ساده و بسیار موثر در جهت رعایت این شاخصه ها است.
اصلانی نگهداری اسلحه شکاری توسط عده ای از شهروندان را امری نادرست خواند و گفت: فرهنگ عمومی جامعه باید به گونه ای پیش برود که داشتن سلاح شکاری در منزل ننگ تلقی شود نه افتخار.
اولین جشنواره گل های داوودی باغ گیاه شناسی زاگرس شهرستان خرم آباد در حالی افتتاح شد که در شروع کار خود 600 گونه گل داوودی در معرض دید عموم قرار گرفت.
7264/6060
خبرنگار: بهزاد سلاح ورزی**انتشاردهنده:محمد علیدوستی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.