به گزارش ایرنا محمد حسین اردشیر روز دوشنبه در جلسه استانی ستاد اجرایی برنامه ملی شهاب با اشاره به وجود تفاوت‌های فردی در دانش آموزان افزود: برنامه ملی شهاب با رویکرد شناسایی و هدایت استعداد های برتر دانش آموزان از دوره ابتدایی و پایه چهارم تا ششم با همکاری بنیاد ملی نخبگان در12شهر استان اجرا می شود.
وی بیان کرد: سیاست ها و الزاماتی که رهبر معظم انقلاب در دیدار با مسئولین بر آن تاکید می کند؛ از جمله عواملی بود که به اجرای برنامه ملی شهاب منجر شد.
اردشیر ادامه داد: این برنامه ملی در نخستین سال اجرای خود در سال 93 در 2 منطقه آموزشی استان اجرایی شد و در سال بعدی 4منطقه آموزشی دیگر به آن اضافه شد.
وی اضافه کرد: این برنامه در سال سوم نیز در 6 منطقه آموزشی و امسال در 12منطقه آموزشی ، 11شهرستان ، 51هزارو 531دانش آموز را تحت پوشش قرار دادد.
وی با اشاره به اینکه برنامه ملی شهاب با توجه به اسناد بالادستی اجرایی می‌شود، بیان کرد: عدالت‌محوری در مدارس هدف مورد توجه این طرح در مدارس است و امکان شناسایی و رصد استعداد دانش‌آموزان در شرایط برابر از جمله ویژگی‌های برتر این برنامه می باشد.
رئیس اداره استعدادهای درخشان آموزش و پرورش لرستان نیز در این جلسه به اجرای برنامه شهاب در یک هزارو 720آموزشگاه دوره ابتدایی اشاره کردو گفت: از این تعداد آموزشگاه 336آموزشگاه پسرانه، 338آموزشگاه دخترانه و یک هزار و 46آموزشگاه هم در مناطق روستایی و به صورت مختلط است.
سیده منصوره شاهرخی افزود: این برنامه در پایه های چهارم تا ششم ابتدایی اجرا می شود و بر اساس برنامه اولیه قرار است که دانش آموزان تا پایان دوره پیش دانشگاهی تحت پوشش فعالیت ها و برنامه های شهاب قرار گیرند.
در حال حاضر 320 هزار دانش آموز در چهار هزار و 200 آموزشگاه این استان مشغول تحصیل هستند.
7274/6060
خبرنگار:مریم نریمانی **انتشاردهنده:محمد علیدوستی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.