خدانظر دریکوند در گفتگو با خبرنگاران پایگاههای خبری روزهای بروجرد و شهر ایما ، بروجرد را شهر علم و اندیشه و مهد بزرگانی همچون آیت لله العظمی بروجردی ، علامه سید جعفر شهیدی ؛ علامه بحرالعلوم ،شهیدان بروجردی و صارمی و ..... معرفی کرد و گفت : بروجرد ظرفیت های بسیار خوبی برای پیشرفت و تحول در ابعاد مختلف آموزشی و فرهنگی دارد و با توجه به این ظرفیت ها انتظارات هم از شهر بروجرد به مراتب بیشتر از سایر شهرهاست . وی خاطر نشان کرد : با توجه به صبغه فرهنگی این شهرستان انتظار ویژه ای هم از نخبگان فرهنگی ؛سیاسی واجتماعی این شهر می رود . دریکوند تاکید کرد : بزرگان و نخبگان این شهر باید با وحدت و همدلی کمک کنند تا بستر توسعه و پیشرفت در حوزه آموزش و پرورش فراهم شود و متولیان تعلیم و تربیت بتوانند در فضایی آرام و به دور از حواشی و جنجال تمام توان خود را معطوف به اعتلای علمی و فرهنگی نسل آینده ساز نمایند . وی در ادامه بر این نکته تاکید کرد که تخریب و تضعیف آموزش و پرورش به نفع هیچ شخص و جریانی نیست و اگر این فضا ایجاد شود شکی نیست که همگان متضرر خواهند شد .

دریکوند در بخش دیگری از سخنان خود به تعامل دستگاه تعلیم و تربیت با نخبگان فرهنگی و سیاسی به ویژه نمایندگان مجلس شورای اسلامی اشاره کرد و افزود : ما برای جایگاه نخبگان و نمایندگان ارزش قائلیم و پاسخگویی به نخبگان را وظیفه خود می دانیم و اعتقاد داریم که باید تلاش شود تا از ظرفیت نمایندگان و نخبگان برای پیشبرد اهداف کلان تعلیم و تربیت و جذب اعتبارات و امکانات استفاده شود و همیشه از توسعه تعاملات در این حوزه استقبال کرده ایم . وی تاکید کرد : نباید فراموش کرد که مرز بین تعامل و تفکیک وظایف اختصاصی و رسالت دستگاهها بسیار حساس و ظریف است و نباید به بهانه تعامل و ارتباط حسنه به حوزه های تخصصی و فنی دستگاهها ورود کرد و آنرا نادیده گرفت . دریکوند در ادامه به تغییرات مدیریتی دستگاه تعلیم و تربیت اشاره و تصریح کرد : آموزش و پرورش اهداف خود را منطبق با سند تحول بنیادین تعریف کرده و تلاش می کند تا از وجود نیروهای معتقد به دولت و همراه و همگام با سیاست های دولت که بتوانند مجری خوبی برای پیشبرد اهداف کلان تعلیم و تربیت باشند ، استفاده کند و اعتقاد دارد که باید لیاقت و شایستگی افراد ملاک تعیین و انتصاب مدیران باشد نه صرف فعالیت های اجتماعی و سیاسی . وی اضافه کرد : ما معتقدیم که اگر در سیستمی افراد کاردان و توانمند احساس امنیت نداشته باشند و افراد نالایق و ضعیف احساس امنیت کنند ؛ این سیستم فاسد است و باید برای اصلاح آن تلاش کرد.

دریکوند تغییرات مدیریتی شهرستان بروجرد را هم با این رویکرد تطبیق دادو گفت : تلاش کردیم تا از وجود نیرویی محبوب و مقبول که صبغه معلمی داشته باشد و بتواند سیاست های تعلیم و تربیت دولت تدبیرو امید را که برگرفته از مبانی ارزشی دینی و مورد تایید مقام معظم رهبری استفاده کنیم و انتظار داریم همه به کمک دستگاه تعلیم و تربیت این شهرستان بیایندو مدیران را در پیشبرد اهداف کمک کنند .

وی ساماندهی و نصب مدیران را از اختیارات قانونی مدیران برشمردو تاکید کرد : مدیر حق دارد برای پیشبرد اهداف خود و تسریع در تحقق شاخص ها از نیروهای همراه و کارآمد استفاده کند و نمی توان این حق قانونی را از مدیران سلب کرد .

دریکوند در خصوص ساماندهی منابع انسانی شهرستان بروجرد هم تاکید کرد : شاید در گذشته اشکالاتی در جذب و ساماندهی وجود داشته و با رویکرد استان گزینی نیروها فرصت چندانی برای بومی گزینی و جذب افراد مناطق و شهرستانها وجود نداشته ،ولی تلاش می شود تا در سنوات آتی به این مهم توجه شود . دریکوند در خصوص تامین معلم مورد نیاز شهرستان بروجرد هم گفت : بخش عمده ای از نیاز شهرستان از فارغ التحصیلان دانشگاه فرهنگیان و نیروهای واجد شرایط پیش دبستانی تامین شده و تلاش برای تامین کامل این نیروها ادامه داد . وی بر این نکته تاکید کرد که آموزش و پرورش دغدغه خاصی نسبت به این موضوع داشته و برای رفع مشکل تا امروز پیگیری جدی به عمل آورده و افزود : شاید از طرف نمایندگان مجلس شورای اسلامی هم پیگیری هایی به عمل آمده باشد که ما از همراهی و همکاری آنها استقبال و تقدیر می کنیم .

وی در پایان سخنان خودبر این نکته تاکید کرد که آموزش و پرورش در فضایی آرام تحقق می یابد و در فضای رعب و وحشت نمی توان در عرصه تعلیم و تربیت تاثیر گذار بود و ادامه داد : از همگان می خواهیم تا در فراهم کردن این بستر آرام ما را کمک کنند و اجازه ندهند حواشی ناخوشایند بر فرایند تعلیم و تربیت تاثیر نامطلوب بر جای بگذارد

 

46
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 758466
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.