به گزارش ایرنا مجتبی زینی وند روز شنبه در شورای آموزش و پرورش استان کرمان افزود: ایجاد هر یک مدرسه غیردولتی، تراکم دانش آموزان را در مدارس دولتی کم می کند و کیفیت آموزش را افزایش می دهد لذا باید زمینه را برای سرمایه گذاری مردم در آموزش و پرورش فراهم کرد.
وی بیان کرد: استان کرمان در افزایش شاخص های کمی و کیفی آموزش و پرورش رشد بسیار خوبی داشته است و باید با تلاش این رشد روز به روز بهتر شود.
وی تصریح کرد: یکی از شاخص های مهم توسعه انسانی، وضعیت آموزش و چگونگی کیفیت آموزش در جوامع است و در هیچ جای دنیا آموزش و پرورش به تنهایی توسط دولت و با بودجه و امکانات دولتی نمی تواند پاسخگوی نیاز روز افزون جامعه باشد.
معاون وزیر آموزش و پرورش بیان کرد: شوراهای استانی آموزش و پرورش، پتانسیل بالایی برای استفاده از ظرفیت ها برای کمک به آموزش و پرورش دارد و حمایت مدیر ارشد استانی و نظارت وی بر برنامه های آموزشی در بهبود وضعیت و ارتقاء کیفیت آموزشی موثر است.
وی گفت: یکی از مهم ترین اولویت های عمومی رئیس جمهوری، واگذاری امور به مردم و فراهم کردن زمینه مشارکت هر چه بیشتر بخش خصوصی است و از مهم ترین اولویت های خصوصی حرکت به سمت جایگزین سازی فرآیند خدمات آموزشی از طریق خرید خدمات است و استان کرمان از تجربه خرید خدمات بسیار خوب استفاده کرده است.
زینی وند تاکید کرد: بر اساس قانون، مدارس غیردولتی از حیث قوانین و مقررات عین مدارس دولتی و در برخورداری از همه تخفیفات، معافیت های مالیاتی و عوارض در حکم مدارس دولتی هستند.
وی اظهار کرد: تا زمانی که مدارس غیردولتی کار آموزشی را انجام دهند و تابع قوانین آموزش و پرورش باشند به مکان تجاری تبدیل نخواهند شد.
شورای آموزش و پرورش استان کرمان با حضور استاندار، مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان و جمعی از مسئولان استان در محل خانه معلم کرمان برگزار شد.
همچنین با حضور وزیر آموزش و پرورش و استاندار کرمان ساختمان شماره 2 خانه معلم کرمان به بهره برداری رسید.
خبرنگار: داود رجبی بهجت ** انتشار دهنده: نجمه حسنی*
7437/3029
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.