علی احمد بزرگی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: در راستای تامین و جبران بخشی از خسارت های وارده به مرتع داران در اثر سیل و یا عوامل طبیعی این میزان ازا اراضی مرتعی تحت پوشش خدمات بیمه ای قرار گرفتند.
وی از حفاظت و قرق 2 هزارو500 هکتار از اراضی مرتعی این شهرستان خبر داد و اظهار کرد: به منظورجلوگیری از ورود دام به مراتع و ایجاد فرصت برای حفظ و افزایش گیاهان مرتعی، تجدید پوشش گیاهی، جلوگیری از تخریب مراتع و همچنین ایجاد اشتغال، 2 هزار و 500 هکتار از اراضی مرتعی شهرستان قرق شده است.
بزرگی با بیان اینکه مراتع یکی از مهمترین و با ارزش‌ترین منابع ملی کشور بوده که بهره‌برداری صحیح و توأم با عملیات اصلاح و احیای آن می‌تواند نقش اساسی در راستای حفظ آب و خاک و تأمین نیازمندی‌های کشور در زمینه فرآورده‌های پروتئینی داشته باشد، تاکید کرد: لازمه حفظ این منابع طبیعی آشنا شدن اقشار جامعه و به ویژه روستاییان و عشایر دامدار به عنوان بهره‌برداران مستقیم از فواید این منابع ارزشمند است.
لرستان حدود 2 میلیون و 810 هزار هکتار مساحت دارد که یک میلیون و 217 هزار هکتار آن عرصه جنگلی و 884 هکتار سطح مراتع استان است.
مساحت عرصه‌های جنگلی و مرتعی شهرستان دلفان 180 هزار هکتار است.
9872/6060
خبرنگار: اله یار محمودی فر**انتشاردهنده:محمد علیدوستی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.