به گزارش خبرنگار ایرنا٬ محمد سلگی پیش از ظهر امروز در آیین گشایش دوازدهمین نمایشگاه کتاب لرستان با بیان اینکه 75 درصد کتاب های تولیدی کشور در تهران و 25 درصد در استان ها است، افزود: یکی از سیاست های وزارت تمرکز زدایی در زمینه تولید کتاب است لذا آمادگی داریم در این خصوص با استان ها همه نوع همکاری را انجام دهیم.
وی اظهار امیدواری کرد که لرستان با توجه به ظرفیت های پرشمار فرهنگی بتواند در آینده نزدیک سهم بیشتری از تولید کتاب در کشور را به خود اختصاص دهد.
سلگی با بیان اینکه حمایت از کتاب فروشی ها در کنار برپایی نمایشگاه ها در دستور کار است، افزود: بن های عرضه شده در نمایشگاه در کتاب فروشی های سطح شهر نیز قابل استفاده است بنابراین همه افرادی که امکان استفاده از یارانه نمایشگاه را دارند می توانند از آن یارانه در فروشگاه های سطح شهر نیز استفاده کنند.
سرپرست معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی درخصوص حمایت و اعطای تسهیلات به فروشگاه ها گفت: از 2 ماه پیش بودجه قابل توجهی را برای نوسازی٬ تجهیز و تاسیس فروشگاه کتاب اختصاص داده ایم و تاکنون کل بودجه درنظرگرفته شده تنها به استانها اختصاص داده شده و درواقع همان سیاست تمرکز زدایی را در پیش گرفته ایم.
وی افزود: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای حمایت از این آثار نیز برنامه دارد بنابراین در مواردی که یک اثر مفید و ارزشمند تشخیص داده شود٬ کمیته خرید وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در زمینه خرید این آثار اقدام خواهد کرد.
وی از احیای طرح تازه های کتاب در آینده نزدیک خبر داد و گفت: در سال های گذشته 50 جلد از هر کتاب جدیدالانتشار برای اهدا به کتابخانه های مهم کشور خریداری می شد اما به دلایلی این طرح متوقف شد و اکنون درصدد احیا آن هستیم.
دوازدهمین نمایشگاه استانی کتاب لرستان پیش از ظهر امروز با حضور نماینده ولی فقیه در استان، استاندار لرستان، محمد سلگی سرپرست معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و برخی از مدیران دستگاه های اداری در محل مصلی الغدیر خرم آباد افتتاح شد.
در این نمایشگاه 400 ناشر از سراسر کشور با 45 هزار و 200 عنوان کتاب حضور دارند.
7264/3022
خبرنگار: بهزاد سلاح ورزی ** انتشاردهنده: احسان کردی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.