به گزارش ایرنا محمد سلگی روز چهارشنبه در دومین همایش ملی بررسی ادبیات بومی در دانشگاه لرستان افزود: پژوهشگران باید مطالعات خود را در زمینه ادبیات بومی بیشتر کنند و بخشی از پایان نامه های دانشگاه ها به سمت ادبیات بومی پیش رود.
سلگی گفت: امروز در بحث مطالعات موقعیت های جغرافیایی، اقوام، سابقه تاریخی، بناهای تاریخی، بررسی زبان ها نژاد و ساختار فیزیکی روستاها و شهرها ضعف داریم که دراین زمینه باید بررسی بیشتری شود.
وی افزود: ادبیات بومی می تواند در انتقال تجربیات و اطلاعات بین افراد کمک کند و در بحث هایی مانند تخلیه و کنترل هیجان ها، بروز عاطفه ها، آرامش روحی، انتقال اندیشه ها، اسطوره ها، آداب و سنن و هنر کمک کند.
وی یادآور شد: امروز ما در سطح کشور در زمینه ادبیات بومی به علت نداشتن منابع اطلاعاتی ضعف داریم اما طی دهه گذشته بحث ادبیات بومی جدی گرفته شده و لرستان یکی از استان های پیش قدم در این زمینه بوده است.
معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: ادبیات بومی به دیگران به صورت شفاهی و سینه به سینه منتقل می شود از این رو باید تلاش های بیشتری در این زمینه انجام شود.
دومین همایش ملی بررسی ادبیات بومی به همت جهاد دانشگاهی و دانشگاه لرستان در خرم آباد برگزار شد و در مجموع 200 مقاله به این همایش ارسال شده است.
1920/ 9872/3022
خبرنگار:اله یار محمودی فر ** انتشاردهنده: احسان کردی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.