به گزارش خبرآنلاین لرستان، محمد چگنی خبر داد: در استان لرستان تعداد 344هزار و 507دانش آموز وجود دارد و نیز 16 هزار و 815 کلاس در استان دایر می باشد.

وی تعداد آموزشگاه های فعال استان را حدود 5 هزار و 809 مرکز اعلام کرد.

چگنی با اشاره به وجود 73 مدرسه کپری، سنگی، خشتی و گلی در لرستان تاکیدکرد: تجهیز مدارس حوزه عشایر در الویت کار ماست و چه بسا اینکه بسیاری از نخبگان و استعدادهای درخشان از همین مناطق برخاسته اند.

وی افزود: این مدارس در مناطق صعب العبور استان واقع شده است و از طرفی به علت کوچرو بودن عشایر مکان ثابتی برای تاسیس مدارس در این مناطق وجود ندارد.

مدیر کل نوسازی مدارس لرستان در بیان جبران این محدودیت ابراز داشت: از طریق تاسیس کانکنس مدارس یا سازه های بتنی آماده نسبت به خدمت رسانی بهتر به دانش آموزان عشایر اقدام خواهیم کرد.

چنگی در ادامه اشاره کرد: سرانه فضای آموزشی کشور 5/5 متر برای هر دانش آموز که در استان لرستان این سرانه 5/1 متر برای هر دانش آموز می باشد که نسبت به نرم کشوری این سرانه پایین است.

چگنی عنوان کرد: 717 دانش آموز در مدارس سنگی، خشتی و گلی در بخش های پاپی و شهرستان الیگودرز و 176 دانش آموز در بخش پاپی و شهرستان پلدختر مشغول تحصیل هستند.

وی اظهارداشت: در استان تعداد 1550 مدرسه مستحکم شده، 1050مدرسه تخریبی و 630 مدرسه نیز نیاز به مقاوم سازی دارد.

مدیر کل نوسازی مدارس لرستان  در ادامه تعداد پروژه های در دست اجرا در سال 96 را حدود 95 پروژه با 494 کلاس درس با زیر بنای 107/536 متر مربع و با اعتبار برآورد شده 77 میلیون تومان عنوان کرد .

همچنین در حاشیه این جلسه تعداد خیرین مدرسه ساز استان بدین شرح اعلام شد:123 خیر مدرسه ساز زن،656 مرد و 44 خیر حقوقی.

لازم به ذکر است: درحوزه فعالیت های خداپسندانه خیرین مدرسه ساز مساعدت های بنیاد علمی آموزشی قلم چی ، بنیاد برکت و قرارگاه خاتم قابل تقدیر عنوان شد.

چگنی در خاتمه سخنان خویش با اشاره به نقش بی دلیل رسانه در اصلاح امور گفت: اگر رسانه خوب عمل کند از هیچ حقی چشم پوشی نخواهد شد و شما اصحاب رسانه هستید که می توانید یاری گر مدیران و احقاق حقوق محرومین باشید. در همین راستا برنامه تلویزیونی مهر گردون در 26 قسمت با هدف شناساندن خیرین مدرسه ساز و بیان مشکلات و محرومیت های استان و کشور به زودی روی آنتن تلویزیون خواهد رفت.

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 743691
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.